Řada RCR
Řada RCR uspokojí všechny cyklisty, kteří chtějí kompletní kolo bez kompromisů. Výkon je prioritou. Profil každé trubky byl propočítán tak, abychom dosáhli co největší účinnosti v hlavních úhlech větru (-15° / +15°).
Toto kolo se řadí mezi lehká, aerodynamická kola. Díky optimální rovnováze mezi nízkou hmotností, tuhostí a aerodynamikou je skutečně výjimečné.
Pokud hledáte kolo, s nímž dokážete zvítězit na každém místě, model RCR je tu pro vás.
Jak se liší model RCR od modelu RCR Pro?
Karbonový rám je určený především svou geometrií, svým tvarem a layupem. Layup = uspořádání karbonových vláken. Všechna vlákna totiž nemají stejné vlastnosti.
Rám RCR je vyroben z vysokomodulových karbonových vláken. Rám modelu RCR PRO je vyroben z výjimečných vysokomodulových vláken, která umožňují zvýšit tuhost rámu na nejnamáhanějších místech a současně o něco snížit hmotnost rámu.
Díky tomu je model RCR PRO určený na skutečně vysoce výkonnostní jízdu.
Rám detailněji
Rám RCR PRO lakovaný má hmotnost 800 g ve velikosti M, vidlice RCR lakovaná má hmotnost 380 g ve velikosti M. Rám je vhodný na maximální šířku pláště 33 mm.
Různé barvy rámu mohou vést k mírným odchylkám v hmotnosti ( +/- 50 g).
Pozor: Karbonové rámy se nesmí upínat svorkou (pracovní stojan, nosič kol) na horní trubce, sedlovce a spodní trubce. Karbon je velmi odolný materiál, který však neodolá stlačení.
Představec a řídítka
Bowdeny jsou promyšleně integrovány do řídítek, díky čemuž jsou řídítka vizuálně čistější a lépe se udržují.
Kombinace DEDA x VAN RYSEL kombinuje aerodynamiku, ergonomii a tuhost: XXS 90 X 380
XS 90 X 380
S 90 X 400
M 100 X 400
L 110 X 400
XL 120 X 400.
SADA SRAM RED A SNÍMAČ VÝKONU QUARQ
Model RCR je vybavený kompletní sadou SRAM Red Etap AXS se snímačem výkonu Quarq. Snímač výkonu je nepostradatelným doplňkem pro cyklisty, kteří chtějí zlepšovat své výkony prostřednictvím plánování tréninků.
Celková hmotnost převodového ústrojí: 2400 g se snímačem výkonu.
Elektronická sada má dvě samostatné baterie (pro přehazovačku a pro přesmykač). Ke konfiguraci kola a získávání dat z vašich jízd využijte aplikaci SRAM connect.
Řazení SRAM RED ETAP AXS E1
Řadicí páčky: RED AXS HRD E1.
Přesmykač: RED AXS E1.
Přehazovačka: RED AXS E1 MAX 36 Zubů.
Kazeta: Red XG 1290 10-33.
Převodník: RED AXS PM 48/35 z
Středové složení: SRAM DUB BB86 keramické.
Převodník a kliky: FC SRAM RED AXS E1 PM 48/35 zubů.
Délka klik podle velikosti rámu:
XS 165 mm,
S 170 mm,
M 172,5 mm,
L 175 mm.
Řetěz: SRAM RED E1.
Komponenty SRAM jsou snadno vyměnitelné a kompatibilní mezi řadami Red a Force.
Údržba převodů
Upozorňujeme na nutnost pravidelné údržby převodů, zejména pokud jezdíte v náročných podmínkách (mokré a/nebo špinavé silnice).
Pravidelná údržba prodlužuje životnost.
Pro pravidelnou kontrolu stavu řetězu můžete využít tuto pomůcku:
https://www.decathlon.cz/p/merka-na-retez/_/R-p-120530?mc=8351086.
Životnost převodů
Při nákupu kola a výběru přehazovačky je důležité vzít v potaz náklady na jejich údržbu.
Níže uvádíme orientační údaje o životnosti, které závisejí především na podobě údržby.
Průměrná životnost dobře udržovaného řetězu je 5000 km.
Průměrná životnost kazety je 10 000 až 12 000 km. Při zanedbání údržby řetězu se vystavujete riziku častého padání řetězu, které může vést k poškození rámu kola.
Kotoučové brzdy
Kotoučové brzdy SRAM RED D2 s kotouči 160 mm vpředu a 140 mm vzadu. Kotoučové brzdy SRAM RED D2 jsou hydraulické, takže brzdění je progresivnější a výkonnější než u hydromechanických brzd.
Brzdové destičky je třeba tzv. zajet. Stačí udělat sérii 20 progresivních brzdění při nízké rychlosti (20 km/h), druhou sérii při 30 km/h. Je třeba zajet obě brzdy.
Zajetí zajišťuje lepší přilnavost mezi destičkou a kotoučem.
Údržba hydraulických brzd
Hydraulické brzdy fungují v uzavřeném okruhu mezi brzdovou pákou a třmenem.
Utěsnění je zajištěno hadičkou.
Časem dojde ke ztrátě tlaku v hadičkách, což způsobí snížení účinnosti brzd. Když jde páčka zmáčknout příliš snadno a nebo se dotýká při zabrzdění řídítek, je potřeba systém odvzdušnit. Tato operace vyžaduje vhodné nástroje a know-how.
Upozornění a nastavení
Upozornění: Nikdy nebrzděte naprázdno, pokud není brzda nasazená na kola, jinak hrozí, že se k sobě brzdové destičky přilepí.
Pokud se kotouč dotýká kola, je třeba vyrovnat kolo a brzdový třmen. Postupujte takto:
Povolte brzdový třmen. Silně zabrzděte a zároveň utahujte brzdový třmen. Pokud problém přetrvává, přijďte do prodejny.
Kola ZIPP 353 NSW
Díky zvlněnému tvaru ráfku a výšce 45 mm umožňuje model 353 NSW rychlou jízdu v jakémkoli terénu díky špičkové aerodynamické účinnosti a výjimečné stabilitě při bočním větru. Model 353 NSW je dosud nejlehčím bezdušovým kolem ZIPP, což z něj dělá dokonalý nástroj pro dostání se do úniku. Hmotnost: 1308 g.
https://www.SRAM.com/fr/ZIPP/models/wh-353-ntld-a1
Pláště Continental GP 5000S s TLR
Silniční pláště Continental Grand Prix 5000 S TR jsou velmi lehké, rychlejší a mají pevnější bočnice než předchozí model GP 5000. Jeďte rychleji, pohodlněji a s lepší ochranou proti proražení. 700x30: doporučený tlak 3 až 5 bar.
290 g.
Tubeless, nebo montáž s duší?
Doporučujeme využít tubeless ventilek, který je v balení s kolem, a vyzkoušet bezdušovou (tubeless) montáž.
Kola v tubeless montáži zajišťují pohodlnější jízdu a lepší výkon plášťů. Malé otvory v plášti se samy zacelí díky těsnicímu roztoku.
Duši v opravné sadě nicméně samozřejmě využijete pro případ, že v plášti vznikne tak velká díra, že ji těsnicí roztok nedokáže zacelit.
Pozice při jízdě
Karbonová sedlovka RCR. Rozměry na základě velikosti kola: XS: 316.
S: 331.
M: 356.
L/XL: 406.
Sedlo Fizik Argo 00.
Toto závodní sedlo bylo navrženo ve spolupráci s profesionálními jezdci a má krátkou přední část, což zvyšuje stabilitu a mírní tlak na zóny měkkých tkání.
Hmotnost: 144 g (140 mm).
Pedály
V prodeji bez pedálů.
Jak zvolit správnou velikost?
Při výběru velikosti se řiďte tabulkou geometrie kola.
Pokud se nacházíte mezi dvěma velikostmi, můžete se řídit tímto: menší kolo s kratším rámem bude více vyhovovat cyklistům, kteří chtějí, aby kolo bylo reaktivní a dynamické. Naopak cyklisté, kteří preferují pohodlnější posed na dlouhé trasy, spíše ocení kolo s větším rámem.
Důležité / bezpečnost
Kola ZIPP jsou tzv. hookless, to znamená, že nemají háčky, které by držely plášť na ráfku.
Je to tlak, který drží plášť v ráfku.
POZOR!
Je potřeba se řídit maximální hodnotou tlaku, která je určená ZIPP. Nikdy nepřekračujte 5 bar, jelikož by mohl plášť vyskočit z ráfku.
Záruka
Na karbonový rám a vidlici poskytujeme záruku 5 let.