o nás
Hlavní poslání Decathlonu vyjadřuje naše motto „Být ku prospěchu lidem a planetě”. Snažíme se zpřístupnit sport co největšímu počtu lidí – třeba prostřednictvím příznivých cen, ale také díky unikátnímu konceptu prodejen.
Sportovci mezi regály
S nápadem nabízet vybavení pro všechny sporty pod jednou střechou přišla parta sedmi mladých nadšenců na severu Francie v polovině sedmdesátých let. Dnes zákazníci naše pobočky bezpečně poznají díky přátelskému prostředí a možnosti vyzkoušet většinu výrobků přímo na místě.
Hlavním trumfem každé naší prodejny je však její tým tvořený aktivními a nadšenými sportovci. Na žádné z nich nenarazíte na „prodavače a podavače“, ale na sportovní poradce, kteří se s vámi rádi podělí o rady i vlastní zkušenosti. Výrobky ostatně často vyzkoušeli na vlastní kůži, což odpovídá i mottu našeho zakladatele Michela Leclercqa: „Chceš-li zákazníkovi co nejlépe poradit, jdi si s ním zasportovat.”
To platí dodnes, i když od té doby Decathlon vyrostl a dnes má více než 1 600 prodejen v 60 zemích světa. V České republice jsme první prodejnu otevřeli v roce 2010 v Liberci a v současnosti jich máme 25. Rozhodně to ale není konečné číslo, protože svým zákazníkům se chceme co nejvíce přiblížit.
Náš zákazník, náš spoluhráč
V Decathlonu je středem zájmu každý zákazník, ať už hledá badmintonový set pro víkendový aktivní odpočinek na zahradě, nebo trénuje na triatlon. Všechno ale začíná ještě před tím, než otevřete dveře naší prodejny. Naše vývojové týmy totiž pozorují sportovce při aktivitě, ptají se na jejich dojmy a potřeby a především jim aktivně naslouchají.
Na základě těchto informací pak sportovní poradci v prodejnách, produktoví manažeři, designéři a inženýři navrhují sportovní výrobky budoucnosti. Takové, které příležitostným i vrcholovým sportovcům usnadní práci a zvýší jejich pohodlí a výkon. A protože jsou uživatelům navržené prakticky na míru, zajistí jim především bezpečnost a radost ze sportování.
Vývoj ve vlastních rukou
Unikátem Decathlonu je i to, že náš sortiment tvoří převážně naše vlastní výrobky. Tedy takové, které vznikají od prvního návrhu přes vývoj – a v některých případech až po samotnou výrobu – pod naší střechou. Hotové výrobky pak testujeme nejen ve vlastních laboratořích, ale i v reálných podmínkách daného sportu ve spolupráci s experty, profesionálními sportovci a také dobrovolníky z řad sportovců.
Pro účely vývoje a testování nových výrobků je ve Francii vybudováno několik specializovaných center. Například ve městě Lille se nachází ústředí a vývojové centrum cyklistické značky Btwin. Na náš Mountain Store – vývojové centrum vybavení pro outdoorové aktivity – můžete narazit v údolí Mont Blancu v samém srdci francouzských Alp.
A protože máme celý výrobní proces ve vlastní režii, můžeme také reagovat na zpětnou vazbu od našich zákazníků. A v neposlední řadě se nám tím také daří držet ceny co nejníže. Díky tomu může více lidí provozovat svoje oblíbené sporty nebo zkoušet nové aktivity.
Udržitelnost
Nesmírně důležitým tématem je pro nás v Decathlonu také udržitelnost. Ať už jde o zátěž výroby a provozu na životní prostředí, nebo ekologickou stopu sportu jako takového. Abychom si mohli sport užívat i v budoucnu a aby se z něj mohly těšit i naše děti, měli bychom se snažit snižovat svůj vliv na životní prostředí.
V Decathlonu tak činíme mnoha způsoby, třeba využíváním recyklovaných materiálů při výrobě – například většina našich fleecových výrobků je vyrobena z polyesteru z recyklovaných PET lahví. Kromě toho využíváme šetrnější způsoby barvení látek, které pro změnu značně snižují spotřebu vody.
Díky Second life prodáváme za snížené ceny použité nebo opravené výrobky, které by jinak bylo nutné vyhodit. Namísto do koše tak putuje sportovní vybavení k zákazníkům, kterým přinese spoustu radosti, a ještě jim ušetří peníze. Tak, jako i celý Decathlon.