Řada RCR
Řada RCR uspokojí všechny cyklisty, kteří chtějí kompletní kolo bez kompromisů. Výkon je prioritou. Profil každé trubky byl propočítán tak, abychom dosáhli co největší účinnosti v hlavních úhlech větru (-15° / +15°).
Toto kolo se řadí mezi lehká, aerodynamická kola. Díky optimální rovnováze mezi nízkou hmotností, tuhostí a aerodynamikou je skutečně výjimečné.
Pokud hledáte kolo, s nímž dokážete zvítězit na každém místě, model RCR je tu pro vás.
Jak se liší model RCR od modelu RCR Pro?
Karbonový rám je určený především svou geometrií, svým tvarem a layupem. Layup znamená uspořádání karbonových vláken. Všechna vlákna totiž nemají stejné vlastnosti.
Rám modelu RCR je vyroben pouze z vysokomodulových karbonových vláken. Rám modelu RCR PRO je vyroben z výjimečných vláken, která umožňují zvýšit tuhost rámu na nejnamáhanějších místech a současně o něco snížit hmotnost rámu.
Díky tomu je model RCR PRO určený na skutečně vysoce výkonnostní jízdu.
Rám detailněji
Rám modelu RCR váží 830 g s lakem ve velikosti M. Rám modelu RCR Pro váží s lakem 790 g ve velikosti M. Vidlice modelu RCR s lakem váží 380 g ve velikosti M.
Rám umožňuje montáž plášťů o maximální šířce 33 mm.
Různé barvy rámu mohou vést k mírným odchylkám v hmotnosti (+/- 50 g).
Upozornění: Karbonové rámy se nesmí upínat svorkou (pracovní stojan, nosič kol) na horní trubce, sedlovce a spodní trubce. Karbon je velmi odolný materiál, který však neodolá stlačení.
Více variant na výběr
V závislosti na konfiguraci sady a kol nabízíme řadu povrchových úprav, které vám umožní jezdit na kole podle vašich představ.Rámy RCR a PRO jsou k dispozici v matně lakovaném surovém karbonovém provedení. To znamená, že karbonová vlákna jsou viditelná, protože nejsou pokryta barvou. Každý rám je jedinečný, protože 450 kusů vláken se do formy vkládá ručně, a kromě technického hlediska se tak ušetří až 100 g.
Představec a řídítka
Bowdeny jsou promyšleně integrovány do řídítek, díky čemuž jsou řídítka vizuálně ucelená a lépe se udržují.
Představec Deda x Van Rysel Superbox Evo je odlehčený, ale přesto má zachovánu dostatečnou tuhost. XS: 80 mm. S: 90 mm. M: 100 mm.
L: 110 mm, XL: 120 mm.
Řídítka Deda Superzero RS (karbon).
Měření Deda se provádí v krajních polohách: 400 mm řídítka, měřeno mezi osami = 420 mm v popisu Deda.
Šířka mezi osami:
XS / S: 400 mm.
M/L: 420 mm.
XL: 440 mm.
Sada SRAM Force a snímač výkonu Quarq
Model RCR je vybavený kompletní sadou SRAM Force Etap AXS se snímačem výkonu Quarq. Snímač výkonu je nepostradatelným doplňkem pro cyklisty, kteří chtějí zlepšovat své výkony prostřednictvím plánování tréninků.
Celková hmotnost převodového ústrojí: 2920 g se snímačem výkonu.
Elektronická sada má dvě samostatné baterie (pro přehazovačku a pro přesmykač). Ke konfiguraci kola a získávání dat z vašich jízd využijte aplikaci SRAM connect.
Převody SRAM Force
Řadicí páčky: Force Etap AXS D2.
Přesmykač: Force Etap AXS D2.
Přehazovačka: Force Etap AXS D2 max na 36 zubů.
Kazeta: Force XG 1270 D1 10-33.
Převodník: Force D2 DUB PM 48/35 zubů.
Délka klik se odvíjí od velikosti kola:
XS: 165.
S: 170 mm. M: 172,5 mm. L/XL: 175 mm.
Řetěz SRAM Force.
Všechny komponenty SRAM se dají snadno nahradit díly z kompatibilních sad Force a Rival.
Údržba převodů
Upozorňujeme na nutnost pravidelné údržby převodů, zejména pokud jezdíte v náročných podmínkách (mokré a/nebo špinavé silnice).
Pravidelná údržba prodlužuje životnost.
Pro pravidelnou kontrolu stavu řetězu můžete využít tuto pomůcku:
https://www.decathlon.cz/p/merka-na-retez/_/R-p-120530?mc=8351086.
Životnost převodového ústrojí
Při nákupu kola a výběru přehazovačky je důležité vzít v potaz náklady na jejich údržbu.
Níže uvádíme orientační údaje o životnosti, které závisejí především na podobě údržby.
Průměrná životnost dobře udržovaného řetězu je 5000 km.
Průměrná životnost kazety je 10 000 až 12 000 km. Při zanedbání údržby řetězu se vystavujete riziku častého padání řetězu, které může vést k poškození rámu kola.
Kotoučové brzdy
Kotoučové brzdy SRAM Force s kotouči 160 mm vpředu a 140 mm vzadu.
Kotoučové brzdy SRAM Force jsou hydraulické, tzn. že zajišťují postupné a výkonnější brzdění než hydromechanické brzdy.
Je nezbytné brzdy zajet. Stačí udělat sérii 20 progresivních brzdění při nízké rychlosti (20 km/h), druhou sérii při 30 km/h. Obě brzdy musí být řádně zajeté.
Zajetí zajišťuje lepší přilnavost mezi destičkou a kotoučem.
Údržba hydraulických brzd
Hydraulické brzdy fungují v uzavřeném okruhu mezi brzdovou pákou a třmenem.
Utěsnění je zajištěno hadičkou.
Časem dojde ke ztrátě tlaku v hadičkách, což způsobí snížení účinnosti brzd. Když jde páčka zmáčknout příliš snadno a nebo se dotýká při zabrzdění řídítek, je potřeba systém odvzdušnit. Tato operace vyžaduje vhodné nástroje a know-how.
Upozornění a nastavení
Upozornění: Nikdy nebrzděte naprázdno, pokud není brzda nasazená na kola, jinak hrozí, že se k sobě brzdové destičky přilepí.
Pokud se kotouč dotýká kola, je třeba vyrovnat kolo a brzdový třmen. Postupujte takto:
Povolte brzdový třmen. Silně zabrzděte a zároveň utahujte brzdový třmen. Pokud problém přetrvává, přijďte do prodejny.
Kola ZIPP 404 Firecrest
Kolo ZIPP 404 pro vyšší výkon. 100% karbonová kola, Tubeless Ready. Má výšku profilu 58 mm jako předchozí verze, ale těží z nových nábojů ZR1, které nabízejí větší plynulost a menší tření s volnoběžkou. Vnitřní šířka je 23 mm. Na kola jdou bez problémů nazout i pláště o šířce 28 mm.
Doporučený tlak je 3 až 5 bar max.
Hmotnost páru 1470 g.
Pláště Michelin Power Cup Black
Silniční pláště Michelin Power Cup pro sebevědomou jízdu při trénincích i závodech. Tyto pláště využívají profesionální jezdci stáje Cofidis. Jsou přímo inspirované technologií MotoGP, spojují rychlost a nízký odpor při odvalování.
Díky technologii Michelin Aramid Shield a kostře 3x120 TPI jsou lehké a spolehlivé. Pryž Michelin Gum-X zajišťuje skvělé držení na silnici a dobrou stabilitu na suchém i mokrém povrchu.
700x28 : doporučený tlak 3 až 5 bar.
240 g.
Tubeless, nebo montáž s duší?
Doporučujeme využít tubeless ventilek, který je v balení s kolem, a vyzkoušet bezdušovou (tubeless) montáž.
Kola v tubeless montáži zajišťují pohodlnější jízdu a lepší výkon plášťů. Malé otvory v plášti se samy zacelí díky těsnicímu roztoku.
Duši však samozřejmě využijete v opravné sadě pro případ, že v plášti vznikne tak velká díra, že ji těsnicí roztok nedokáže zacelit.
Pozice při jízdě
Karbonová sedlovka RCR - 15 mm.
Sedlo Fizik Argo Vento R5 nebo Fizik Antares R5 podle modelu.
Tato závodní sedla byla navržena ve spolupráci s profesionálními jezdci a mají krátkou přední část, což zvyšuje stabilitu a mírní tlak na zóny měkkých tkání.
Hmotnost: 225 g (140 mm).
Pedály
V prodeji bez pedálů.
Jak zvolit správnou velikost?
Při výběru velikosti se řiďte tabulkou geometrie kola.
Pokud se nacházíte mezi dvěma velikostmi, můžete se řídit tímto: menší kolo s kratším rámem bude více vyhovovat cyklistům, kteří chtějí, aby kolo bylo reaktivní a dynamické. Naopak cyklisté, kteří preferují pohodlnější posed na dlouhé trasy, spíše ocení kolo s větším rámem.
Důležité / bezpečnost
Kola ZIPP jsou tzv. hookless, to znamená, že nemají háčky, které by držely plášť na ráfku.
Je to tlak, který drží plášť v ráfku.
Je potřeba se řídit maximální hodnotou tlaku, která je určená ZIPP. Nikdy nepřekračujte 5 bar, jelikož by mohl plášť vyskočit z ráfku.
Záruka
Na karbonový rám a vidlici poskytujeme záruku 5 let.