Testováno dětmi, doporučováno odborníky
"Tuto pomůcku testovalo 18 dětí.
9 z nich ji používalo 2krát 20 minut týdně po dobu 2 měsíců, 9 ji nepoužilo vůbec. Výsledek je nesporný. Míra dovedností v oblasti rovnováhy dětí na konci tohoto testu ukázala, že všechny děti, které tuto sadu používaly několik týdnů, si vyvinuly větší rovnováhu než ostatní."
Postavte si vlastní trasu
"S touto sadou na trénink rovnováhy může dítě rozvíjet svoji fantazii a stavět si vlastní cestu. Pro získání sebedůvěry můžete začít s deskami na zemi. Později je postavte výše, nebo dokonce použijte jejich vydutou stranu, abyste dosáhli vyšší nestability. Zvířátka vám pomohou vytvořit si vlastní hru: která zvířátka mám přeskočit a která chytit?" Annabel, produktová manažerka.
Technické informace
Délka trámku: 700 mm.
Rozměry základny: 270 × 270 mm.
Celkové rozměry při čtvercovém uspořádání: 1200 × 1200 cm.
Fáze nabývání rovnováhy při chůzi
Před čtvrtým rokem života se dítě učí pohybu do určitého směru, kdy si postupně osvojuje chůzi, při níž pohybuje nohama vedle sebe. Ve čtyřech letech je již dítě schopno chůze po podložce o šířce chodidla a půl tak, že dává nohu před nohu.
V 6 letech je již dítě schopno pokládat nohu před nohu (patu před špičku) na podložce o minimální šířce jeho chodidla.
Psychomotorický vývoj
Psychomotorický vývoj dítěte vychází z genetických, motorických a psychických předpokladů. Na psychomotoriku dítěte mohou mít vliv různé pomůcky napomáhající zlepšování motoriky.
Motorika dítěte se skládá z několika sfér: tělesné konstrukce, dynamické koordinace, rovnováhy, koordinace ruka-oko, jemné motoriky a představy prostoru a času.
Tělesná konstrukce
Tělesná konstrukce je představou, kterou má dítě o svém těle. Ta mu umožňuje provádět přesnější pohyby, vnímat své tělo a získat sebedůvěru. Vzniká nejdříve pomocí vjemů a pohybů (tělo vnímá, tělo jedná), následně je tělo zobrazováno a povídá se o něm (obrázek panáčka). Čím je dítě aktivnější, tím má přesnější představu své tělesné konstrukce, a tím i lépe koná.
Koordinace ruka-oko
Koordinace ruka-oko zahrnuje veškeré činnosti umožňující zaměřit celým tělem či jeho částí: u nejmladších se jedná o kopírování trajektorie, následně zaměření velkým předmětem na velký cíl, nejdříve rukama, pak nohama, a to až k osvojení jemné motoriky prstů: brnkání na klavír, navlékání korálků, písmo.
Představa prostoru a času
Představa prostoru a času zahrnuje vše, co umožňuje dítěti se orientovat v čase (před/po, rytmické aktivity, den/noc, roční období apod.) a v prostoru (před/za, nad/po, vpravo/vlevo apod.).
Rady k použití
Neskladujte přímo na podlaze, aby nedošlo k jejímu poškození. Skladujte na podložce.