Doporučený tlak v plášti
Pláště kola se na rozdíl od pneumatik auta hustí pravidelně.
Doporučujeme udržovat v pláštích tlak mezi 5 a 7 bar.
Podhuštěný plášť silně snižuje výkon kola, vyžaduje větší námahu cyklisty a zvyšuje riziko píchnutí.
Plášť nahuštěný na 5 bar zajišťuje pohodlnější, ale méně rychlou jízdu, a plášť nahuštěný na 7 bar naopak zajišťuje rychlou, ale méně pohodlnou jízdu.
Co dělat v případě defektu?
Když dojde k defektu, často se stává, že předmět, který defekt způsobil (střep, trn, a pod.), zůstane zapíchnutý v plášti.
Následně může způsobit píchnutí nové duše.
Proto před vložením nové duše do ráfku vždy důkladně prohlédněte vnější i vnitřní stranu pláště. Při nasazování pláště věnujte pozornost směru jízdy (šipka dopředu).
Omezení používání
Není určen na jízdu ve sněhu a při námraze.
Testy
Naše pláště testuje nezávislá specializovaná laboratoř.
Testy jsou zaměřeny na odolnost vůči oděru a proražení. Pláště jsou porovnávány s ostatními oblíbenými plášti na trhu.
Jak zjistit opotřebovanost pláště?
Pro zjištění míry opotřebení pláště a nutnosti jeho výměny kontrolujte stav běhounu. Jaké jsou znaky opotřebení pláště: plášť se začíná třepit, objevují se prasklinky, na běhounu dochází ke ztrátě vzorku, kostra pláště je viditelná.
V takových případech plášť vyměňte za nový.
Jak sejmout plášť z kola?
Při sundávání pláště nejprve zcela vyfoukněte duši.
Poté sejměte plášť z ráfku pomocí montpák.
Jak nasadit plášť na kolo?
Při nasazování pláště nejprve umístěte jednu patku do ráfku. Poté nahustěte duši zhruba na 30 % doporučené hodnoty a vsaďte ji do ráfku (částečné nahuštění brání poškození duše).
Následně umístěte do ráfku druhou patku, začněte na opačné straně od ventilku. Před úplným dohuštěním se ujistěte, že duše není nikde mezi pláštěm a ráfkem skřípnutá.
Doporučení
Plášť hustěte v závislosti na terénu a také na počasí.
V deštivém počasí se doporučuje mít plášť nahuštěný méně, je pak více přilnavý. Za sucha je naopak možné pláště nahustit na vyšší tlak.