Převody Shimano Nexus
Tento systém řazení rychlostí je vymyšlený tak, aby bylo možné měnit rychlosti i při zastavení. Díky tomu je rozjíždění mnohem snazší, zejména s těžkým nákladem. Systém je odolný vůči nárazům, protože je plně integrovaný v náboji zadního kola, a vyžaduje pouze minimální údržbu. Ovládá se velmi snadno pomocí otočné rukojeti. POZOR! Systém funguje tak, že při přehazování rychlosti je třeba alespoň na 1 s přerušit šlapání.
Rám
Rám z dvakrát ztenčovaných (double butted*) ocelových trubek je lehčí a pohodlnější. Nabízíme verzi s klasickým rámem, nebo se sníženým rámem, který umožňuje pohodlnější nasedání cyklistkám i cyklistům. *dvakrát ztenčované trubky jsou na koncích širší, aby byly pevnější, a uprostřed tenčí, aby byly lehčí a lépe tlumily vibrace pro pohodlnější jízdu.
Vidlice
Lehce prohnutá ocelová vidlice tlumí otřesy a přispívá k pohodlné jízdě i po nerovných silnicích.
Brzdění
Hliníkové čelisti V-Brake s gumičkami, hliníkové páčky.
Řídítka / představec / hlavové složení
Řídítka holandského typu jsou vyrobena z chromovaného hliníku a umožňují pohodlný vzpřímený posed. Ergonomické gripy jsou pohodlné i při pravidelném používání a z boku mají úchyty na připevnění světla VIOO Clip pro zvýšení viditelnosti cyklisty ze stran. Mezi vidlici a rám jsme umístili pružinu, která zvyšuje stabilitu kola s naloženým košíkem nebo nosičem při jízdě i při parkování.
Sedlo / sedlovka
Ocelová sedlovka o průměru 28,6 mm s nastavitelnou výškou lépe tlumí otřesy a přispívá tak k pohodlí při jízdě. Široké sedlo vyrobené z pěny o různé tvrdosti v místech, kde na sedlo tlačí hýždě. Sedlo je nastavené do úhlu 12° pro pohodlné sezení, zámek je přivařený pro větší bezpečnost. Sedlová objímka o průměru 31,8 mm je utažená šroubem pro menší riziko odcizení sedla či sedlovky.
Viditelnost
Přední i zadní osvětlení je napájené dynamem v náboji předního kola Shimano Nexus, takže je automatické.
Přední světlo se zapíná automaticky na základě okolní intenzity světla. Zadní osvětlení je integrované v blatníku, aby bylo chráněné před poškozením. Zadní odrazka umístěná na nosiči.
Reflexní pruhy na bočnicích plášťů zvyšují viditelnost cyklisty v městském provozu.
Řazení / pedály
Náboj se 7 integrovanými rychlostmi Shimano Nexus, ovládanými otočnou rukojetí. Pastorek 20 zubů, jednopřevodník 40 zubů, hliníkové kliky 170 mm. Vzdálenost uražená na jedno šlápnutí: 2,77 až 6,8 m. Napínák řetězu brání opotřebení řetězu a snižuje potřebu jeho údržby.
Řetěz KMC se 106 články a s antikorozní úpravou. Pryskyřicové pedály.
Kola
Přední a zadní hliníková 28" kola s dvoustěnnými ráfky mají 36 paprsků, a jsou tak odolná vůči prohnutí a deformaci ráfků při jízdě po špatně udržovaných silnicích.
Tuto velikost kol jsme zvolili proto, aby byla jízda pohodlnější a rychlejší. Osa předního kola rychloupínacího typu je zajištěná pomocí 5mm inbusu. 9mm osa zadního kola je zajištěná šroubem s maticí, která lze odšroubovat pomocí 15mm plochého klíče.
Pláště
Pláště 700×44 balónového typu rychle jedou a navíc tlumí nerovnosti po cestě pro pohodlnější jízdu. Ventilky typu Schrader umožňují snadné huštění i na servisních stanicích. Ideální nahuštění je mezi 3,5 a 4 bar. V běhounu je integrovaná nylonová výztuha vůči propíchnutí o síle 1 mm. Reflexní pruhy zajišťují větší viditelnost.
Vybavení
Osvětlení napájené dynamem v náboji předního kola Shimano Nexus, šroubovaný přední košík, zadní nosič přivařený k rámu, přední a zadní blatník, boční stojánek, kryt celého řetězu navržený našimi inženýry.
stojánek
Zesílený boční stojánek zajišťuje stabilitu kola při zaparkování i s naloženými brašnami nebo košíky.
Kompatibilita s doplňky
Nosič s nosností 27 kg umožňuje montáž dětské sedačky a je kompatibilní s kompletní řadou brašen ELOPS. Na sedlové trubce rámu jsou otvory na připevnění košíku na láhev nebo segmentového zámku. V zadní části rámu jsou vyvrtané otvory na upevnění zámku na rám typu RING LOCK.
Přední košík má nosnost 7 kg a je vybavený gumicuky, za něž je možné zachytit zámek ART2 900 nebo 920 a pohodlně jej tak převážet.
Jak zvolit správnou velikost?
Velikost S/M je vhodná pro osoby s výškou 155–175 cm.
Velikost L/XL je vhodná pro osoby s výškou 175–195 cm. Pokud jste na pomezí dvou velikostí, zvolte větší velikost kola pro pohodlnější jízdu.
Hmotnost
S, M: 19,6 kg.
L, XL: 19,9 kg.
Maximální nosnost
Toto kolo má nosnost 110 kg (hmotnost uživatele + kola + nákladu).
Doporučená údržba
Aby byla jízda co nejpohodlnější a předešli jste riziku píchnutí kola, pravidelně kontrolujte správný tlak v pláštích – při každodenním používání jednou za 2 týdny, při příležitostném používání před každou vyjížďkou. Jakmile začnou být na řetězu viditelné nečistoty, očistěte jej, odmastěte a znovu promažte.
Rám omývejte mýdlovou vodou, nečistěte jej vysokotlakým proudem vody.
Doporučení ke skladování a přepravě
Kolo skladujte na suchém a větraném místě. Při používání ve slaném prostředí kolo pravidelně omývejte.
Pokud chcete kolo se sníženým rámem převážet na nosiči na zadních dveřích auta, budete potřebovat adaptér.
Omezení použití
Nehodí se na jízdu po přírodních cestách. Kolo holandského typu má široká řídítka, proto dávejte pozor při pohybu v úzkých vnitřních i venkovních prostorech.
Koncepce
Kolo bylo navrženo a vyvinuto v Lille naším týmem inženýrů a designérů. Kolo bylo smontováno v Evropské unii.
Vzkaz vývojového týmu
Kolo, které jsme sami kompletně znovu navrhli. 4členný vývojový tým pracoval na jeho vývoji 4 roky. Jeho výsledná podoba vychází z mnoha konzultací s inženýry ohledně jednotlivých komponentů, z množství vyrobených maket a prototypů a z intenzivního testování hotového výrobku. Naším cílem bylo navrhnout udržitelné kolo, k němuž budou dostupné všechny náhradní díly. Věříme, že ve městě je kolo jednou z nejlepších alternativ jízdy autem – je ekologické a navíc je to příjemná sportovní aktivita.
Záruka
Doživotní záruka na rám, představec, vidlici a řídítka. Na ostatní díly záruka 2 roky.