Převody Shimano Nexus
Tento systém řazení rychlostí je vymyšlený tak, aby bylo možné měnit rychlosti i při zastavení. Díky tomu je rozjíždění mnohem snazší, zejména s těžkým nákladem. Systém je odolný vůči nárazům, protože je plně integrovaný v náboji zadního kola, a vyžaduje pouze minimální údržbu. Ovládá se velmi snadno pomocí otočné rukojeti. POZOR! Systém funguje tak, že při přehazování rychlosti je třeba alespoň na 1 s přerušit šlapání.
Rám
Hliníkový rám umožňuje výrazně dynamičtější jízdu než ocelový!
Brzdová a řadicí lanka jsou vedená vnitřkem rámu, což usnadňuje údržbu, brání vytrhávání lanek při jízdě a zachovává stylový vzhled kola.
Vidlice
Ocelová vidlice tlumí otřesy a přispívá k pohodlné jízdě i po nerovných silnicích.
Brzdění
Brzdové páčky z hliníku. Přední a zadní hydraulické kotoučové brzdy se 160mm kotouči na 6 otvorů. Náhradní brzdové destičky: Shimano Deore/Tektro/Auriga (kód 8325111).
Řídítka / představec / hlavové složení
Řídítka holandského typu jsou vyrobena z chromovaného hliníku a umožňují pohodlný vzpřímený posed. Hliníkový představec o průměru 25,4 mm (1") umožňuje nastavit výšku pro pohodlnější posed. Ergonomické gripy jsou pohodlné i při pravidelném používání a z boku mají úchyty na připevnění světla VIOO Clip pro zvýšení viditelnosti cyklisty ze stran.
Sedlo / sedlovka
Hliníková sedlovka má průměr 28,6 mm.
Sedlová objímka má průměr 35 mm.
Široké sedlo vyrobené z pěny o různé tvrdosti v místech, kde na sedlo tlačí hýždě. Sedlo je nastavené do úhlu 10 °. Možnost nastavení pomocí podsedlového zámku. Stylové provedení z imitace kůže.
Osvětlení
Automatické osvětlení napájené dynamem v náboji Shimano. Automatické přední a zadní osvětlení AXA se samo zapíná a reguluje svou intenzitu podle okolních světelných podmínek. Již není potřeba vyměňovat baterie nebo je nabíjet před jízdou! Na rozdíl od klasického dynama je také nehlučné. Při brzdění se navíc intenzita světla zvýší, což funguje jako signál pro ostatní, že vaše kolo zpomaluje. Po zastavení světlo svítí ještě několik minut, a zlepšuje tak viditelnost cyklisty za každé situace.
Viditelnost
Zadní odrazka je umístěná na nosiči.
Reflexní pruhy na bočnicích plášťů zvyšují viditelnost cyklisty v městském provozu.
Převody
Náboj se 7 integrovanými rychlostmi Shimano Nexus. Jednopřevodník 40 zubů, hliníkové kliky 170 mm, pastorek 18 zubů. Vzdálenost uražená na jedno šlápnutí: 3 až 7,34 m.
Tento systém je ve městě opravdu praktický, protože umožňuje měnit rychlost při zastavení. Navíc nevyžaduje náročnou údržbu a nehrozí padání řetězu. Napínák řetězu brání opotřebení řetězu a snižuje potřebu jeho údržby.
Řetěz KMC s antikorozní úpravou. Otočná rukojeť Shimano Nexus pro snadné řazení rychlostí. Kryt řetězu.
Pedály
Městské hliníkové pedály jsou pevnější a vypadají lépe než klasické pedály z pryskyřice.
Kola
Přední a zadní hliníková 28" kola s dvoustěnnými ráfky mají 36 paprsků, a jsou tak odolná vůči prohnutí a deformaci ráfků při jízdě po špatně udržovaných silnicích.
Tuto velikost kol jsme zvolili proto, aby byla jízda pohodlnější a rychlejší. Přední kolo je upevněné šroubovacím rychloupínákem a zadní kolo je upevněné pomocí šroubů s maticí, aby bylo lépe zabezpečené proti krádeži.
Pláště
Pláště 700x42 balónového typu rychle jedou a navíc tlumí nerovnosti po cestě pro pohodlnější jízdu. Ventilky typu Schrader umožňují snadné huštění i na servisních stanicích. Ideální nahuštění je mezi 3,5 a 4 bar. V běhounu je integrovaná nylonová výztuha vůči propíchnutí o síle 1 mm. Reflexní pruhy zajišťují větší viditelnost.
Vybavení
Osvětlení napájené dynamem v náboji předního kola Shimano Nexus, zlatý zvonek, zadní nosič přivařený k rámu s gumicuky, přední a zadní blatník, boční stojánek, kryt celého řetězu navržený našimi inženýry.
Stojánek
Zesílený boční stojánek zajišťuje stabilitu kola při zaparkování i s naloženými brašnami nebo košíky.
Kompatibilita s doplňky
Nosič s nosností 27 kg umožňuje montáž dětské sedačky a je kompatibilní s kompletní řadou brašen ELOPS. Dřevěná deska mu dodává stylový vzhled a zajišťuje lepší stabilitu nákladu díky širší ploše na položení převážených věcí. Na sedlové trubce rámu jsou otvory na připevnění košíku na láhev nebo segmentového zámku. Na kole je již instalován zámek na rám typu RING LOCK.
Jak zvolit správnou velikost?
Velikost S/M je vhodná pro osoby s výškou 155–175 cm.
Velikost L/XL je vhodná pro osoby s výškou 175–195 cm. Pokud jste na pomezí dvou velikostí, zvolte větší velikost kola pro pohodlnější jízdu.
Maximální nosnost
Toto kolo má nosnost 100 kg (hmotnost uživatele + kola + nákladu).
Doporučená údržba
Aby byla jízda co nejpohodlnější a předešli jste riziku píchnutí kola, pravidelně kontrolujte správný tlak v pláštích – při každodenním používání jednou za 2 týdny, při příležitostném používání před každou vyjížďkou. Jakmile začnou být na řetězu viditelné nečistoty, očistěte jej, odmastěte a znovu promažte. Myjte vodou. Nečistěte vysokotlakým proudem vody. Pokud chcete kolo se sníženým rámem převážet na nosiči na zadních dveřích auta, budete potřebovat adaptér.
Omezení používání
Nehodí se na jízdu po přírodních cestách. Kolo holandského typu má široká řídítka, proto dávejte pozor při pohybu v úzkých vnitřních i venkovních prostorech.
Koncepce
Kolo bylo navrženo a vyvinuto v Lille naším týmem inženýrů a designérů. Kolo bylo smontováno v Evropské unii.
Vzkaz vývojového týmu
Jízda na kole je v městském prostředí jednou z nejlepších alternativ individuální automobilové dopravy, představuje účinný způsob, jak se přemístit z bodu A do bodu B. Aby pro vás byla jízda na kole ve městě příjemná za všech okolností a byli jste připraveni na každou situaci, nezapomeňte se vybavit důležitými bezpečnostními doplňky, jako je helma, dva zámky, oblečení proti dešti a dostatečné osvětlení.
Záruka
Doživotní záruka na rám, představec, vidlici a řídítka. Na ostatní díly záruka 2 roky.