Motor
Brushless motor v zadním kole s napětím 36 V a max. výkonem 250 W (hmotnost: 2,95 kg). Je vybaveno naším novým systémem DRIVER 2024 pro optimální dojezd a asistenci motoru. S maximálním točivým momentem 35 Nm. Tato hodnota ukazuje, jakým způsobem kolo překoná některé překážky (například stoupání). Motor je vybaven snímačem tempa, aby poskytoval asistenci na základě pohybu pedálů.
Ovládání elektrické asistence
LCD displej na levé straně řídítek umožňuje ovládat kolo bez nutnosti pouštět řídítka. Vybírat můžete ze 3 režimů elektrické asistence: Režim Off – deaktivovaný (motor není v provozu).
V režimu 1 motor zesiluje výkon šlapání o +100 %.
V režimu 2 motor zesiluje výkon šlapání o +220 %.
V režimu 3 motor zesiluje výkon šlapání o +330 %.
Režim „chůze“ (režim 1 + stiskněte tlačítko „+“ na 5 sekund): můžete vedle sebe kolo snadněji vést při chůzi.
Ostatní funkce displeje
Zobrazení zbývajícího dojezdu v procentech. Ukazuje okamžitou rychlost, celkovou ujetou vzdálenost, vzdálenost ujetou za den (TRIP: vynulování několikavteřinovým stisknutím tlačítka -).
Vzdálenost, kterou lze urazit se zbývající energiií baterie v závislosti na zvoleném režimu. (TRIP TO GO). Přes displej můžete také rozsvítit osvětlení, což aktivuje i podsvícení displeje.
Integrovaný USB port umožňuje dobíjet smartphone nebo baterii.
Baterie
Velmi spolehlivé Li-Ion články LG/Samsung 36 V 11,6 Ah, kapacita 417 Wh.
Baterie je vyjímatelná pro usnadnění dobíjení (např. v kanceláři) a je zabezpečena klíčem proti krádeži (dva klíče jsou dodávány s kolem). Pozor: při jízdě musí být baterie uzamčena, aby správně držela na svém místě a nedocházelo k náhlému přerušování napájení. Hmotnost: 2,64 kg.
Výdrž baterie
Výdrž baterie s kapacitou 417 Wh umožňuje dojezd minimálně 60 km (v režimu 3 – Power) a maximálně 90 km (v režimu 1 – Ekonomický). Toto kolo prošlo testem R200, což je standardizovaný test vyvinutý výrobcem motorů BOSCH pro měření dojezdu jízdních kol (při 200% asistenci), aby bylo možné elektrokola vzájemně porovnávat. Výsledek testu R200 pro toto kolo je 49,3 km.
POZN: Dojezd se může lišit v závislosti na přepravované hmotnosti.
Rám
Díky rámu z hliníku 6061 je kolo lehké a dynamické. Nabízíme verzi s klasickým rámem, nebo se sníženým rámem, který umožňuje pohodlnější nasedání cyklistkám i cyklistům. Hmotnost rámu: 4,3–4,4 kg, podle velikosti a typu rámu. Barva: matná námořnická modř.
Vidlice
Rekreační odpružená hliníková vidlice Suntour NEX se zdvihem 63 mm tlumí nerovnosti na cestách a zajišťuje tak pohodlnější jízdu.
Brzdění
Přední a zadní mechanické kotoučové brzdy (ovládané lanky) na účinné brzdění bez ohledu na povětrnostní podmínky.
Brzdové páčky z hliníku. Servis: Semi-metalické brzdové destičky model Auriga Tektro (8325111)
Řídítka / představec / hlavové složení
Řídítka holandského typu s nastavitelným představcem o průměru 25,4 mm (1"1/8) z hliníku zajišťují pohodlný vzpřímený posed. Řídítka mají úchyty na sadu osvětlení CL 500 ( 8584259) na lepší boční viditelnost.
Sedlo / sedlovka
Hliníková sedlovka, průměr 28,6 mm. Široké sedlo vyrobené z pěny o různé tvrdosti v místech, kde sedlo může tlačit. Díky nastavitelnému zámku je možné upravit pozici sedla. Sedlová objímka o průměru 34,9 mm je utažená šroubem pro menší riziko odcizení sedla či sedlovky.
Viditelnost
Přední a zadní LED osvětlení AXA je napájeno baterií, je třeba je rozsvítit na displeji. Přední osvětlení je integrované v rámu, zadní osvětlení je integrované v zadním blatníku, aby bylo chráněné před poškozením. Intenzita svícení 20 lx. Umožňuje dosvit zadního světla na 30 m a předního na 150 m.
Zadní odrazka umístěná na nosiči.
Řazení/pedály
Jednopřevodník 42 zubů, hliníkové kliky o délce 170 mm, měnič 7 rychlostí s vodítkem, otočná řadicí rukojeť. Volnoběžka 7 rychlostí Shimano TZ500-7 14–28, řetěz KMC Z7 RB s antikorozní úpravou, 114 článků. Ujetá vzdálenost na 1 otočení klik: 3,21–6,42 m. Městské pedály z pryskyřice zajišťují pohodlné šlapání a jsou lehčí než hliníkové pedály.
Kola
Zesílená 28" kola (700) s hliníkovými dvoustěnnými ráfky a 36 paprsky.
Velikost kol byla zvolena tak, aby si cyklisté mohli užívat co největšího pohodlí a kvality jízdy. Kola jsou upevněna šrouby s maticí, aby byla lépe chráněna proti krádeži.
Zadní
Průměr osy zadního kola: 12 mm.
- Motor osa 12 mm, 20 závitů na palec.
Přední
- Průměr osy předního kola: 9 mm.
- Osa 3/8", 26 závitů na palec.
Pláště
Pláště 700x40c balónového typu rychle jedou, tlumí nerovnosti a zajišťují pohodlnější jízdu. Výztuha proti proražení na běhounu, reflexní pruhy po stranách ke zvýšení viditelnosti kola. Ventilky typu Schrader umožňují snadné huštění i na servisních stanicích. Ideální nahuštění je mezi 3,5 a 4 bar – nejdelší dojezd a nejmenší riziko defektu.
Vybavení
Zadní nosič, přední a zadní světlo napájené baterií, přední a zadní blatník, boční stojánek, kryt řetězu.
stojánek
Boční stojánek je přišroubovaný k rámu a je dostatečně robustní, aby udržel těžké elektrokolo a zajistil tak stabilní polohu kola při parkování. Nedokáže však udržet kolo s dětskou sedačkou a dítětem.
Kompatibilita s doplňky
Nosič s nosností 27 kg umožňuje montáž dětské sedačky na nosič nebo brašen Elops. Rám je vybavený navářkami na montáž řetězového zámku i zámku na rám typu Ringlock, který umožňuje zablokovat kolo.
Na řídítka je možné upevnit přední košík 500 12 l (8031536).
Toto kolo nebylo testováno a homologováno na jízdu s vozíkem.
Jak funguje elektrická asistence?
Elektrokolo umožňuje využívat při jízdě pomoc elektromotoru, abyste se příliš nenamáhali a nezapotili. Motor je v činnosti pouze, pokud šlapete do pedálů. Zapnutý motor poskytuje asistenci do max. rychlosti 25 km/h. Jakmile přestanete šlapat, motor se vypne. Pokud nechcete asistenci využít, můžete ji kdykoli přerušit a šlapat dále jako na klasickém kole. Elektrokolo bylo testováno i na jízdu v dešti.
Jakou velikost zvolit?
K dispozici jsou 2 velikosti, rám je pouze v nízké verzi. S, M: 155–175 cm. Velikost L/XL: 175–195 cm. Pokud jste na pomezí dvou velikostí, větší velikost kola vám zajistí pohodlnější, vyšší posed.
Hmotnost
Včetně pedálů a baterie: od 25,4 kg ve velikosti M.
Maximální nosnost
Toto kolo s elektrickou asistencí bylo schváleno podle evropské normy EN 15194 pro maximální nosnost 150 kg (kolo + uživatel + náklad).
Jak elektrokolo dobíjet?
Baterie je vyjímatelná a zabezpečená na klíč. Je možné ji nabíjet ze zásuvky přímo na kole, nebo ji vyjmout a nabíjet ji jinde. Nabíječka v balení. Baterie se nabije na plnou kapacitu za 5 h.
Údržba / uskladnění
Li-Ion baterie by se měla dobíjet pravidelně, není vhodné čekat, až bude úplně vybitá.
Baterie, která nebyla delší dobu používána, by měla být uložena v „pohotovostním režimu“ (stiskněte tlačítko napájení baterie po dobu alespoň 10 sekund). Měla by být nabitá na 80 %. Obecně je vhodné baterii dobít alespoň jednou za 3 měsíce. Baterie by se měla skladovat na suchém a teplém místě (25 °C).
Dostupnost náhradních dílů
10 let dostupnosti elektrických částí (motor, baterie, elektrické komponenty).
Doporučená údržba
1) Před každým úkonem údržby na elektrickém kole (čištění, údržba mechanických nebo elektrických součástí) je nezbytně nutné vyjmout baterii a odpojit kolo od elektrického proudu. 2) Pravidelná údržba převodů (řetěz by měl být čištěn a mazán).
3) Minimálně jednou měsíčně kontrolujte tlak v pláštích (4 bary). Nedostatečně nahuštěné pláště výrazně snižují dojezd kola.
Doporučení ke skladování
Pro prodloužení celkové životnosti je nejlepší skladovat kolo na dobře větraném místě chráněném před povětrnostními vlivy. Také doporučujeme při delším uskladnění z kola vyjmout baterii a uložit ji na bezpečném místě při pokojové teplotě, jak je upřesněno v návodu, zejména pokud mrzne.
Omezení použití
Vlhké prostředí je extrémně korozivní pro mechanické a kovové části, proto důrazně doporučujeme pravidelně mazat převody jízdního kola.
Doporučujeme také občas otřít navlhčeným hadříkem kontaktní body (řídítka, sedlovku atd.) a odstranit případné usazeniny soli nebo stopy vlhkosti.
Koncepce
Kolo bylo navrženo a vyvinuto v Lille naším týmem inženýrů a designéru. Sestaveno v Portugalsku a Itálii.
Vzkaz vývojového týmu
Elektrokolo umožňuje snadné a rychlé přesuny po městě – nezpotíte se, přijedete včas a můžete si s sebou vzít vše, co potřebujete. Díky tomu se kolo může stát dopravním prostředkem na každodenní přesuny po městě. Sportujte během dojíždění! "