Jaké jsou rozdíly mezi XCR UCI a XCR TRIATLON?
XCR UCI byl navržen tak, aby vyhovoval standardům UCI, což omezuje polohu řídítek (hloubku a šířku).
XCR Tri nabízí kokpit, který splňuje očekávání triatlonistů ohledně polohy, s možností maximálního nastavení délky a šířky díky montážní desce a specifickým triatlonovým nástavcům a opěrkám rukou. Součástí rámu Tri je také box na nářadí a bento box.
Rám XCR UCI, to je šelma na kolech
Rám XCR je vyrobený z vysokomodulového karbonu, který splňuje požadavky nejvyšší úrovně cyklistiky.
Byl navržen ve spolupráci se Swiss Side, která díky svým odborným znalostem v oblasti aerodynamiky umožnila optimalizaci každého prvku na kole.
Je v souladu s předpisy UCI, a tak se může účastnit časovkářských závodů.
Cyklistické týmy Decathlon AG2R Team a Van Rysel Roubaix kolo XCR využívají na nejproslulejších závodech, např. na Tour de France.
Kokpit XCR UCI
Při časovkářských závodech hraje důležitou roli pro výkonnost závodníka jeho pozice na kole.
Proto jsme vyvinuli řídítka, která lze nastavit: do výšky, šířky, hloubky, do různých úhlů, a to díky řadě prvků, např. platformě s redukcemi či celé řadě distančních podložek.
Pokud jde o redukce, jsou vyrobeny z karbonu Jet One od Deda, a tak mají dokonale ergonomický tvar.
skupina Shimano ULTEGRA Di2
Zvolili jsme řadu CLM Triathlon Shimano Ultegra Di2 8170, která je velmi výkonná a spolehlivá:
levá páčka Shimano Dura Ace ST-R9180,
pravá páčka Shimano Dura Ace ST-R9180,
tlačítka SW-R9160
čelisti hydraulických brzd Ultegra R8170,
přesmykač Ultegra FD-R8150,
měnič Ultegra RD-R8150 12R,
kazeta 12 rychlostí R8170 11-34,
převodník R8170 52x36,
velikost klik:
XS/S 170 mm, M/L 172,5 mm, XL 175 mm.
Kola Swiss Side / pláště Michelin
Kola Swiss Side patří k nejrychlejším na trhu a je logické, že jsme vybrali modely Hadron² Classic, které jsou jedničkou v aerodynamice.
Přední kolo: Hadron² Ultimate 625, zadní kolo: Hadron² Ultimate 800.
S úspornějšími náboji a paprsky DT Swiss nabízí Hadron² Classic nejvýkonnější aerodynamická kola.
Pláště Michelin power cup Tubeless ready 700×25.
Doporučené nahuštění: 5–8 bary.
Max. šířka plášťů: 30 mm.
Informace o kole
Veškeré informace o svém kole a návod naleznete pod odkazem: https://support.decathlon.cz
Upozornění a nastavení
Upozornění: Nikdy nebrzděte naprázdno, pokud není brzda nasazená na kola, jinak hrozí, že se k sobě brzdové destičky přilepí.
Pokud se kotouč dotýká kola, je třeba vyrovnat kolo a brzdový třmen. Postupujte takto:
Povolte osu kola. Silně zabrzděte a současně utáhněte osu kola. Pokud se kotouč stále dotýká kola, povolte třmen brzdy a postupujte stejným způsobem. Pokud se vám problém nepodaří vyřešit, zastavte se s kolem v servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
Zajetí destiček
Jeďte na rovném a suchém povrchu bez překážek.
Je velmi důležité střídat přední a zadní brzdu a dodržovat následující postup.
1. krok: jeďte rychlostí 15 km/h a postupně brzděte na 5 km/h, opakujte 10krát.
2. krok: jeďte rychlostí 20 km/h a postupně brzděte na 5 km/h, opakujte 10krát.
3. krok: jeďte rychlostí 25 km/h a postupně brzděte na 5 km/h, opakujte 10krát.
Mezi jednotlivými kroky zpomalte a ujeďte několik desítek metrů.
Rady k údržbě
Pravidelná údržba soustavy přehazovačky a řetězu je velmi důležitá, zejména pokud často jezdíte po mokrých nebo prašných silnicích. Díky pravidelné údržbě prodloužíte životnost převodového systému kola.
Pro pravidelnou kontrolu stavu řetězu můžete využít tuto pomůcku:
https://www.decathlon.cz/p/merka-na-retez/_/R-p-120530?mc=8351086.
Jak zvolit správnou velikost?
Při výběru velikosti se řiďte podle tabulky geometrie kola.
V ideálním případě vám doporučujeme provést posturální studii, abyste mohli plně využít výkonu svého kola.
Pokud se nacházíte mezi dvěma velikostmi, můžete se řídit tímto: menší kolo s kratším rámem bude více vyhovovat cyklistům, kteří chtějí, aby kolo bylo reaktivní a dynamické. Naopak cyklisté, kteří preferují pohodlnější posed na dlouhé trasy, spíše ocení kolo s větším rámem.
Pedály
Dodáváme bez pedálů.
Záruka
Na karbonový rám a vidlici poskytujeme záruku 5 let.