Jak správně vybrat duši
Všechny informace (průměr a šířku) naleznete na boku pláště. Např. 27,5 × 2,10 znamená, že se jedná o plášť s průměrem 27,5" a šířkou 2,10". Na bočnici pláště naleznete rozměry v mm vyjádřené v mezinárodní jednotce ETRTO. Např. 50-584 znamená, že se jedná o plášť široký 50 mm a s vnitřním průměrem 584 mm (tedy přibližně 27,5 × 2,00).
Demontáž duše
Starou duši sundejte pomocí montpáky Btwin.
Kontrola před vsazením duše
Zkontrolujte stav pláště, v případě potřeby jej vyměňte.
Ujistěte se, že není v plášti zaražen nějaký předmět, který mohl defekt způsobit a mohl by opravenou duši opět poškodit.
Zkontrolujte stav pásky v ráfku. I malá trhlina může způsobit defekt. Ujistěte se, že ráfek nemá žádné poškození, které by mohlo způsobit defekt duše.
Vsazení duše do pláště
Nejdříve zhlédněte naše video.
Duši mírně nahustěte, abyste předešli jejímu propíchnutí. Prostrčte ventilek otvorem v ráfku, zkontrolujte kompatibilitu ventilku s ráfkem.
Umístěte duši po celém obvodu kola a zatlačte ji do ráfku.
Při montáži dejte pozor, abyste duši nepropíchli.
Obutí pláště
Duši vsaďte do pláště tak, že začnete u ventilku.
Skončete na opačné straně od ventilku.
Plášť nikdy nenasazujte pomocí šroubováku ani montpáky, hrozí propíchnutí duše.
Nahuštění pláště
Plášť hustěte opatrně, na tlak doporučený výrobcem (vyznačeno na boku pláště v jednotkách psi či v barech, 1 bar = 14,51 psi).
Během huštění pravidelně kontrolujte správné umístění pláště.
Doporučení
Před každou vyjížďkou kontrolujte stav pláště, případně jej dohustěte, předejdete tak defektu a zlepšíte jízdní vlastnosti kola.