Omezení dopadu na životní prostředí
Při vývoji této bundy jsme se zaměřili na její ekologičnost.
Při navrhování výrobku jsme optimalizovali rozmístění jednotlivých dílů na roli látky tak, aby byly odstřižků co nejméně a byly co nejmenší (minimal waste).
Náš závazek: snížit spotřebu vody
Barvení látek je náročné na spotřebu vody a použitou vodu zároveň nelze nijak dál využít. Abychom snížili dopad výrobku na životní prostředí, rozhodli jsme se pro hromadné barvení a integraci barevných pigmentů již při výrobě vláken.
Nepromokavost materiálu
Oděv byl testován v dešťové komoře pod proudem 60 litrů vody/m²/h po dobu 2 hodin. Tento test simuluje průměrnou přeháňku na horách. Materiál s hodnotou nepromokavosti 2 000 mm odolá tlaku 2 000 mm vysokého vodního sloupce (což odpovídá zhruba dvěma hodinám intenzivního deště).
Nepromokavost se vyjadřuje v mm vodního sloupce (např. např. 2 000 mm).
Prodyšnost materiálu
Prodyšnost materiálu je vyjádřena jednotkou RET (schopnost materiálu odpařovat teplo a vlhkost).
Jedná se o schopnost materiálu propouštět vodní páru vyprodukovanou tělem při námaze na vnější stranu, díky čemuž se vodní pára nevysráží na pokožce, která tak zůstane suchá.
Čím je hodnota RET nižší, tím je materiál prodyšnější.
RET ≤ 6 = velmi prodyšný materiál.
RET ≤ 12 = prodyšný materiál.
RET ≤ 20 = málo prodyšný materiál.
Tento výrobek má hodnotu RET 12.
Vodoodpudivost materiálu
Vodoodpudivost znamená, že voda po látce stéká, aniž by se vsakovala. Materiál tak nenasákne vodou, ale zůstane lehký, prodyšný a hřejivý. Vodoodpudivost je speciální úprava na svrchní straně materiálu. Tuto úpravu je třeba pravidelně obnovovat (doporučujeme po každém 3. praní).
Vývoj výrobků: naše know-how
Vývojové centrum značky Quechua se nachází ve francouzském městě Passy na úbočí masivu Mont Blanc v Horním Savojsku.
Díky této jedinečné poloze se zde mohou členové našich vývojových týmů (designéři, produktoví manažeři, inženýři...) setkávat přímo s milovníky outdoorových sportů. Je to skvělý způsob, jak s využitím veškerého našeho know-how navrhovat výrobky na turistiku, které budou maximálně funkční.