Fáze pro dosažení rovnováhy
Před čtvrtým rokem života se dítě učí pohybu do určitého směru, kdy si postupně osvojuje chůzi, při níž pohybuje nohama vedle sebe.
Ve čtyřech letech je již dítě schopno chůze po podložce o šířce chodidla a půl tak, že dává nohu před nohu.
V 6 letech je již dítě schopno pokládat nohu před nohu (patu před špičku) na podložce o minimální šířce jeho chodidla.
Psychomotorický vývoj
Psychomotorický vývoj dítěte vychází z genetických, motorických a psychických předpokladů. Na psychomotoriku dítěte mohou mít vliv různé pomůcky napomáhající zlepšovat motoriku.
Na motoriku má vliv mnoho faktorů: tělesná konstrukce, dynamická koordinace, rovnováha, koordinace ruka-oko, jemná motorika, orientace v prostoru a čase.
Tělesná konstrukce
Tělesná konstrukce je představou, kterou má dítě o svém těle. Ta mu umožňuje provádět přesnější pohyby, vnímat své tělo a získat sebedůvěru. Nejdříve si uvědomuje pocity a pohyby (uvědomění si těla, uvědomění si pohybů), následně je schopné jej ztvárnit a hovořit o svém těle (zobrazení těla, obrázek člověka).
Čím je dítě aktivnější, tím má přesnější představu své tělesné konstrukce, a tím i lépe koná.
Koordinace ruka-oko
Koordinace ruka-oko zahrnuje veškeré činnosti umožňující zaměřit celým tělem či jeho částí: u nejmladších se jedná o kopírování trajektorie, následně zaměření velkým předmětem na velký cíl, nejdříve rukama, pak nohama, a to až k osvojení jemné motoriky prstů: ťukat prsty, navlékat korálky, psát.
Představa prostoru a času
Představa prostoru a času zahrnuje vše, co umožňuje dítěti se orientovat v čase (před/po, rytmické aktivity, den/noc, roční období apod.) a v prostoru (před/za, nad/po, vpravo/vlevo apod.).
Informace pro uživatele
Neskladujte na zemi, nýbrž na podložce, aby nedocházelo k poškození podlahy. Vnější průměr: 90 cm.
Průměr odrazové plochy: 63 cm. Výška: 24 cm.
Plocha skákací plochy: přibližně 3 150 cm².