Model E-EDR AF
Tento model je součástí řady Endurance (EDR). Má hliníkový rám (AF). V této řadě nabízíme kola pro cyklisty, pro které je nejdůležitější radost z jízdy.
Díky hliníkovému rámu a sadě Mahle (3,5 kg) je toto elektrokolo lehké a pohodlné.
Pro bezpečnou jízdu je kolo vybaveno hydraulickými kotoučovými brzdami a plášti o šířce 32 mm.
Co je elektrokolo?
Jde o kolo s elektrickou asistencí. Nejde však o projížďky bez námahy, ale o sportovní jízdu s elektrickou asistencí.
Díky různým úrovním asistence se můžete vydat i na vzdálenější místa nebo na trasy, na něž byste si s běžným kolem netroufli.
Elektrokolo umožňuje užít si jízdu bez přílišné námahy: vyjedete kopec a dáte si do těla, ale zbydou vám síly na to vyjet i další.
Evropská norma omezuje maximální rychlost při asistenci na 25 km/h. Jakmile kolo dosáhne vyšší rychlosti, motor se vypne.
Jaký je dojezd kola?
Sada motoru a baterie Mahle poskytuje dojezd s kapacitou 250 Wh. Pokud chcete dojezd kola významně prodloužit, budete muset přidat externí baterii.
Dali jsme dohromady panel testujících dobrovolníků, kteří na tomto kole více než 6 měsíců jezdili v různých podmínkách (profil trasy, okolní teplota, režimy asistence). Díky tomu vycházejí údaje o dojezdu kola z jejich reálných zkušeností.
Kolo má 3 režimy asistence.
Jak funguje přídavná baterie?
Přídavná baterie se připojuje k hlavní baterii již na počátku vyjížďky.
Jak se postupem jízdy hlavní baterie vybíjí, přídavná baterie ji znovu dobíjí.
Přídavnou baterii můžete zakoupit na decathlon.cz.
Příklady použití
Marek: nadšený cyklista (8000 km/rok). Původní baterie: 120 km - převýšení 1000 m - režim asistence 1 a 2 - průměrná rychlost 24,7 km/h. S přídavnou baterií: 163 km - převýšení 1500 m - režim asistence 1 a 2 - průměrná rychlost 23,8 km/h - Zbývá 24 % baterie. Přídavná baterie je vybitá.
Dana: pravidelná cyklistka (3000 km/rok). Původní baterie: 60 km - 354 m převýšení - režim asistence č. 2 - průměrná rychlost 23,8 km/h.
S přídavnou baterií: 91 km - 1296 m převýšení - režim asistence č. 2.
Příklady použití v horách
Patrik: 5000 km/rok - bydlí v horách. Původní baterie: 67 km - 1118 m převýšení - průměrná rychlost 26,2 km/h - režim asistence č. 1. a 2. S přídavnou baterií: 112 km - 2934 m převýšení - průměrná rychlost 23,4 km/h - režim asistence č. 1. a 2.
Sandrine: občasná cyklistka (2000 km/rok) - bydlí v horách. Původní baterie: 40 km - 900 m převýšení - průměrná rychlost 20 km/h - režim asistence č. 3. S přídavnou baterií: 65 km - 1600 m převýšení - průměrná rychlost 20 km/h - režim asistence č. 3.
Informace k baterii
Jakmile klesne stav nabití baterie pod 7 %, režim asistence se automaticky přepne na nejúspornější, aby bylo možné s kolem bezpečně dojet do cíle.
Baterie má životnost 5 let / 500 cyklů nabití. Poté dojde ke snížení výdrže baterie.
Baterii není možné z kola vyjmout, nabíjí se zapojením nabíječky do portu na kole.
Úplné nabití vybité baterie trvá 4 až 5 hodin.
Cyklopočítač BC 900
V balení s kolem naleznete cyklopočítač s GPS BC 900. Tento model byl navržen speciálně pro toto kolo.
Zobrazuje stav nabití baterie, zbývající dojezd i používaný režim asistence.
Můžete jej propojit s aplikací Decathlon Connect a získáte detailní informace o svých vyjížďkách.
Připojitelnost
Systém MAHLE X35 umožňuje propojení přes Ant+ a Bluetooth, abyste s kolem mohli spárovat svůj telefon nebo jiný cyklopočítač, pokud nechcete používat cyklopočítač BC 900.
Aplikace Mahle umožňuje detailní nastavení parametrů kola a sledování údajů o vyjížďkách.
Rám a vidlice
Geometrie rámu je navržena na dlouhé jízdy. Celé kolo bylo navržené hlavně pro radost z jízdy.
Svary jsou na nejviditelnějších místech leštěné pro větší eleganci.
Vidlice je 100% karbonová pro zvýšení přesnosti řízení. Má také boční upevňovací očka a nosnost až 4 kg na každé straně.
Na nosič můžete naložit až 10 kg, pokud jej chcete používat.
Kompatibilita s plášti až 700x35c.
Jaké jsou výhody jednopřevodníku?
12rychlostní kazety v kombinaci s jednopřevodníky otevírají nové možnosti jízdy.
Hlavní výhodou stále zůstává jednoduché použití, kdy se přehazuje jen jedinou páčkou. Ani úspora hmotnosti není zanedbatelná, když na kole chybí přesmykač a jeden kotouč předvodníku.
Také údržba je snazší a navíc máte možnost jet po rovince až 40 km/h nebo vyjet kopec bez toho, abyste museli měnit převod.
Tento jednopřevodník je zvláště přizpůsoben pro elektrokola.
Elektronické převody SRAM Apex AXS s jednopřevodníkem
Tento model je vybavený sadou SRAM Apex AXS a 1x12 rychlostí s následujícími komponenty:
jednopřevodník SRAM Apex X1 42 zubů. Délka klik podle velikosti rámu:
XS 165 mm,
S 170 mm,
M 172,5 mm,
L 175 mm.
Kazeta: SRAM XPLR PG 12 rychlostí 11-44 (11-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44-12).
Měnič: SRAM Apex AXS (elektronické bezdrátové řazení). Přesmykač: SRAM Apex AXS, řetěz: SRAM Apex.
Středové složení: DUB PressFit Bottom Bracket.
Údržba převodů
Upozorňujeme na nutnost pravidelné údržby převodů, zejména pokud jezdíte v náročných podmínkách (mokré a/nebo špinavé silnice).
Pravidelná údržba prodlužuje životnost.
Pravidelná kontrola řetězu pomocí tohoto nářadí je nezbytná:
https://www.decathlon.cz/p/merka-na-retez/_/R-p-120530?mc=8351086.
Životnost převodového ústrojí
Při nákupu kola je důležité při výběru zvážit náklady na jeho údržbu.
Níže uvedené hodnoty jsou průměrné hodnoty, jsou uvedeny jako orientační a budou se značně lišit v závislosti na údržbě.
Průměrná životnost dobře udržovaného řetězu je 5000 km.
Průměrná životnost kazety je 10 000–12 000 km.
Špatně udržovaný řetěz může způsobit přeskakování řetězu, které poškodí rám.
Kotoučové brzdy
Kotoučové brzdy Shimano s předním i zadním kotoučem o průměru 160 mm.
Kotoučové brzdy Shimano GRX jsou hydraulické, tzn. že zajišťují postupné a výkonnější brzdění než hydromechanické brzdy.
Brzdové destičky je třeba tzv. zajet. Stačí nejprve v malé rychlosti (20 km/h) 20× postupně zabrzdit, a poté totéž zopakovat v rychlosti zhruba 30 km/h. Je třeba zajet obě brzdy.
Díky tomu získají brzdové destičky lepší přilnavost ke kotouči.
Údržba hydraulických brzd
Hydraulické brzdy fungují v uzavřeném okruhu mezi brzdovou pákou a třmenem.
Utěsnění je zajištěno hadičkou.
Časem dojde ke ztrátě tlaku v hadičkách, což způsobí snížení účinnosti brzd. Když jde páčka zmáčknout příliš snadno a nebo se dotýká při zabrzdění řídítek, je potřeba systém odvzdušnit. Tato operace vyžaduje vhodné nástroje a know-how.
Upozornění a nastavení
Upozornění: nikdy nebrzděte naprázdno bez kola, riskujete tím přilepení destiček.
Pokud se kotouč dotýká třmene, proveďte následující, abyste znovu vyrovnali kolo a třmen:
Uvolněte osu kola. Silně zabrzděte a zároveň utáhněte osu kola. Pokud se kotouč stále dotýká, bude nutné provést stejnou operaci s uvolněným třmenem. Pokud problém přetrvává, domluvte si opravu v servisu na prodejně.
Kola a pláště
Kola Van Rysel určená speciálně na elektrokola.
Vnitřní šířka 19c.
Přední osa 12x100.
Specifická zadní osa. Kola jsou Tubeless Ready.
Důležité doporučení: vozte s sebou klíč č. 17, abyste mohli v případě defektu odmontovat zadní kolo.
Pláště Van Rysel o šířce 32 mm, vynikající kompromis mezi rychlostí a dlouhou životností. Při běžném použití na silnicích odhadujeme životnost pláště na 6000 km.
Představec a řídítka
Hliníkový představec a řídítka Van Rysel.
Velikost představce se odvíjí od velikosti rámu:
XS 60 mm,
S 70 mm,
M 80 mm,
L 90 mm.
Velikost řídítek: XS 380 mm,
S 380 mm,
M 400 mm,
L 400 mm.
Pozice při jízdě
Hliníková sedlovka Van Rysel o průměru 27,2 mm. XS: 250 mm,
S: 300 mm,
M/L: 350 mm.
Dámské sedlo Van Rysel.