RCX II
Náš nový model krosového kola si užijte na zimních vyjížďkách po cyklokrosových trasách. Je dynamické, hravé a výkonné, abyste mohli na okruhu zazářit! Rám jsme oproti původnímu modelu na mnoha místech vylepšili. Zejména jde o snazší odvod bahna díky většímu rozestupu ve spojení sedlové trubky a zadní vidlice.
Také jsme zvedli rám a přepracovali tvar horní trubky, aby se kolo pohodlněji nosilo na rameni.
Rám a vidlice
Rám a vidlice 100% karbon. Rám homologovaný UCI.
Lanka vedená spodní trubkou rámu. Hmotnost rámu: 940 g (M). Hmotnost vidlice: 440 g.
Převody
Nová sada SRAM APEX AXS 12 rychlostí. Tato elektronická přehazovačka je velmi přesná a mimořádně rychlá. Změna převodů je hračka i při stoupání. Systém má vyjímatelnou externí baterii, která je umístěná na přehazovačce. Pro optimální využití sady SRAM vám doporučujeme si stáhnout aplikaci SRAM CONNECT.
Páčka: SRAM APEX AXS, přehazovačka: SRAM APEX AXS, řetěz: SRAM.
Údržba převodů
Upozorňujeme na nutnost pravidelné údržby převodů, zejména pokud jezdíte v náročných podmínkách (mokré a/nebo špinavé silnice).
Pravidelná údržba prodlužuje životnost. Pravidelná kontrola řetězu pomocí tohoto nářadí je nezbytná:
https://www.decathlon.cz/p/merka-na-retez/_/R-p-120530?mc=8351086
Převodník / kazeta
Kliky a převodník SRAM APEX 40 zubů.
12rychlostní kazeta: SRAM APEX 10/36.
Délka klik se odvíjí od velikosti kola: XS: 165 mm. S: 170 mm. M: 172,5 mm.
L/XL: 175 mm.
KOLA FULCRUM RAPID RED 900
Průměr kola: 700c.
Hmotnost: 1870 g. Materiál ráfku: Hliník. Materiál kola: hliník. Výška: přední a zadní: 24,1 mm, šířka: 27,1 mm.
Vnitřní šířka: 22 mm.
Brzdný systém: Kotoučové brzdy.
Kompatibilita přední osy: HH12-100.
Kompatibilita zadní osy: HH12-142.
Paprsky: 28.
Max. nosnost: 120 kg.
https://www.fulcrumwheels.com/fr/soutien/roues-oem/rapid-red-900
Maximální průměr plášťů je 40.
Pláště
Pláště Vittoria Terreno Mix CX o šířce 33. Univerzální pláště s nylonovou kostrou 120 TPI. Tubeless Ready:
Ano. Důrazně vám doporučujeme montáž Tubeless s tmelem (bez duší) pro větší pohodlí a omezení rizika defektu. Pláště jsou bez těsnicího tmelu. Před použitím použijte tmel pomocí dodané lahvičky (60 ml na plášť) a dodržujte prosím následující postup: https://www.youtube.com/watch?v=vv6t7gapiIE
Brzdy
Kotoučové brzdy SRAM jsou hydraulické, tzn. že zajišťují postupné a výkonnější brzdění než hydromechanické brzdy. Přední i zadní kotouč s průměrem 160 mm. Je nezbytné brzdy zajet. Stačí nejprve v malé rychlosti (20 km/h) 20× postupně zabrzdit, a poté totéž zopakovat v rychlosti zhruba 30 km/h. Obě brzdy musí být řádně zajeté. Zajetí zajišťuje lepší přilnavost mezi destičkou a kotoučem.
Údržba hydraulických brzd
Hydraulické brzdy fungují v uzavřeném okruhu mezi brzdovou pákou a třmenem.
Utěsnění je zajištěno hadičkou.
Časem dojde ke ztrátě tlaku v hadičkách, což způsobí snížení účinnosti brzd. Když jde páčka zmáčknout příliš snadno a nebo se dotýká při zabrzdění řídítek, je potřeba systém odvzdušnit. Tato operace vyžaduje vhodné nástroje a know-how.
Upozornění a nastavení
Upozornění: nikdy nebrzděte naprázdno, pokud není kolo nasazené, jinak hrozí, že se k sobě brzdové destičky přilepí. Pokud se kotouč dotýká třmene, proveďte následující, abyste znovu vyrovnali kolo a třmen:
- Povolte osu kola. - Silně zabrzděte a současně utáhněte osu kola. - Pokud se kotouč stále dotýká kola, povolte třmen brzdy a postupujte stejným způsobem. - Pokud se vám problém nepodaří vyřešit, zastavte se s kolem v servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
Řídítka / představec / hlavové složení
Řidítka: hliníková Van Rysel .
400 mm ve vel. XS a S.
420 ve vel. M / L a XL.
Představec: hliníkový Van Rysel. XS: 70,
S: 80,
M: 90. L: 100,
XL: 110
Sedlo / sedlovka
Sedlo: Van Rysel. Sedlovka: Van Rysel Hliník 27,2. XS: 250 mm.
S/M/L: 350 mm, XL: 400 mm.
Pedály
Dodáváme bez pedálů.
Hmotnost
8,7 kg ve velikosti M bez pedálů.
Údržba vašeho kola
Rádi bychom vás upozornili na skutečnost, že krosová či gravel kola vyžadují zvláštní údržbu. Jejich materiál je často velmi namáhán, a tak je pravidelná údržba kola nezbytností. Převody musíte měnit častěji než u silničního kola. Pravidelně kontrolujte utažení os kol, objímek sedlovky či představce.
Kde je možné jezdit s gravel kolem?
Gravel je obecný pojem, který v sobě zahrnuje více typů kol.
Toto je především krosové kolo. Není určeno na přenos věcí, jelikož nemá zesílené osy kol.
Rám navíc nemá otvory na nosiče či blatníky. S řádnými plášti jej však můžete používat na sportovní vyjížďky, jen se vyvarujte kamenitých horských sjezdů.
Životnost převodového ústrojí
Při nákupu kola a výběru přehazovačky a řetězu je důležité vzít v potaz náklady na jejich údržbu. Níže uvádíme orientační údaje o životnosti, které závisí především na podobě údržby.
Průměrná životnost řetězu na krosovém kole je při dobré údržbě 4000 km.
Průměrná životnost kazety na krosovém kole je při dobré údržbě 6000-10 0000 km.
Jakou velikost zvolit
Při výběru velikosti se řiďte tabulkou geometrie kola. Pokud se nacházíte mezi dvěma velikostmi, můžete se řídit tímto: menší kolo s kratším rámem bude více vyhovovat cyklistům, kteří chtějí, aby kolo bylo reaktivní a dynamické. Naopak větší kolo bude vhodnější pro cyklisty, kteří chtějí pohodlnější posed na dlouhé trasy.
Záruka
Záruka na rám 5 let