SPORTOVNÍ GIGANT MYSLÍ PŘI VÝROBĚ I NA EKOLOGII
Decathlon je sportovní značka, která se zrodila v 70. letech na severu Francie. Z původní party nadšenců, kteří chtěli učinit sport dostupnějším, se stal světový sportovní řetězec, který je již 10 let známý také v České republice. Poslání firmy zůstává stále stejné: zpřístupnit sport co největšímu počtu lidí. K tomuto poslání však přibylo jedno důležité slovo: zpřístupnit všem radost ze sportu UDRŽITELNÝM způsobem.
Udržitelnost
Udržitelnost je klíčová právě pro Kimjaly – jógovou značku Decathlonu, která se vydělila z původní fitness značky Domyos. Tomuto tématu se věnuje od prvopočátku svého působení a má řadu. Kimjaly vychází ze slova lotosový květ (kimjala) a smysl pro životní prostředí a přírodu nemá tato značka jen v názvu.
Výroba sportovního vybavení je náročná na energie a spotřebu vody. Designéři mají nelehký úkol – již při návrhu musí myslet na výrobní procesy a přijít s takovými výrobky, které jsou nejen udržitelné, ale také kvalitní a odolné. Jak taková práce probíhá? Vše začíná pečlivým pozorováním sportovců a vytvářením prvních modelů. Všechny prototypy před uvedením na trh testují jednak ambasadoři značky a jednak externí cvičitelé jógy. Může se klidně stát, že některý prototyp neuspěje, proto se na základě jejich zpětné vazby modely upravují, aby maximálně plnily svou funkci. Pokud projdou testy, mohou jít do výroby. Díky hodnocení sportovců a zákazníků se modely neustále inovují a vyvíjí se nové generace produktů, které jsou ještě techničtější a ekologičtější.
Na obarvení kila textilie je často potřeba 100–150 litrů vody! Proto týmy pracují se speciálními technologickými postupy, které šetří přírodní zdroje. Jedná se například o metodu dope dye – při klasickém barvení se barví již upletená tkanina, při dope dye se barva přidává rovnou do granulátu na výrobu vláken a tudíž není nutné látku tolik proplachovat. Díky těmto metodám se daří ušetřit až 60 % vody a také emise CO2.
Ačkoli je Decathlon velká společnost, udržitelnost jí není lhostejná a aktivně se snaží dopady na životní prostředí neustále snižovat. Využití nejrůznějších ekologických technologií a bezmála také striktní výběr výrobních partnerů umožňuje nabídnout ekologicky navržené produkty, a to navíc za dostupné ceny. Přesvědčte se sami.