Možnost propojení 2G / Wifi / Bluetooth
Toto elektrokolo je vybavené vnitřním zařízením, které umožňuje kolo propojit se smartphonem. Díky tomu můžete v každý okamžik zjistit přesnou polohu svého kola a v reálném čase získat upozornění, že bylo vaše kolo odcizeno. Tuto technologii vyvinul nás partner, firma AXA Security, která sídlí v Nizozemsku a již více než 100 let se specializuje na zabezpečení kol (systémy osvětlení a zamykání).
K čemu je dobré interaktivní kolo?
Interaktivní kolo má superschopnosti! Má celou řadu funkcí, které na běžném kole nenajdete. Například vás upozorní, pokud se jej dotkne cizí osoba nebo je začne přemisťovat bez vašeho vědomí... Kromě toho má řadu dalších užitečných funkcí a nové stále přibývají.
Interaktivní řešení proti krádeži
Za mírný poplatek si můžete sjednat pojištění a využít kompletní ochranu pro případ nehody, poškození, odcizení a pod., včetně exkluzivní služby Bike Recovery. V případě krádeže vám přijde upozornění přímo přes aplikaci Decathlon Mobility. Následně můžete zavolat soukromou bezpečností službu, která vaše kolo lokalizuje a přiveze vám je zpět (pokud takový postup umožňují lokální úřady). Pokud se nalezení a vrácení kola nepodaří, dostanete finanční náhradu dle podmínek pojištění.
Proč je výhodné mít v rámci pojištění pro případ krádeže zahrnutou i službu Bike Recovery? (pouze v některých zemích)
Služba Bike Recovery umožňuje ve většině případů velmi rychlý návrat odcizeného kola (průměrně do 48 hodin). Můžete si samozřejmě sjednat pouze pojištění pro případ krádeže, nicméně to bývá bez připojené služby Bike Recovery dražší, protože riziko nenalezení odcizeného kola je v tomto případě velmi vysoké.
Motor
Středový motor Brose 36 V Drive C Alu, 250 Watt. Je poháněný řemenem, což zaručuje tišší chod. Točivý moment 50 Nm.
Tato hodnota udává, jak snadno si kolo poradí s překážkami (například se stoupáním do kopce). Motor je propojený se snímačem tempa, což umožňuje přizpůsobit míru elektrické asistence podle pohybu pedálů a tlaku vyvíjeného na pedály, podobně jako u plynového pedálu v autě.
Ovládání elektrické asistence
LED LCD displej na levé straně řídítek umožňuje ovládat kolo bez nutnosti pouštět řídítka. Vybírat můžete ze 3 režimů elektrické asistence: Režim - Vypnuto:
baterie se nepoužívá.
Režim 1 - Ekonomický:
asistence až 60 %;
Režim 2 – Běžný: asistence až 120 %;
Režim 3 – Sport: asistence až 320 %;
Režim „Walk“ zajišťuje pomoc při vedení kola (asistence až do 6 km/h).
Ostatní funkce displeje
Zobrazení zbývajícího dojezdu v procentech. Zobrazuje okamžitou rychlost, celkovou ujetou vzdálenost, vzdálenost ujetou za den (TRIP: vynulování několikavteřinovým stisknutím tlačítka -),
vzdálenost dosažitelnou se zbývajícím dojezdem ve zvoleném režimu (TRIP TO GO). Přes displej můžete také rozsvítit osvětlení, což aktivuje i podsvícení displeje.
Integrovaný USB port umožňuje dobíjet smartphone nebo baterii.
Baterie
Baterie je zabezpečena na klíč (ke kolu dostanete dva klíče).
Pro snazší dobíjení je možné baterii vyjmout.
Výdrž baterie
Údaje o dojezdu jsou pouze přibližné, vypočítané pro osobu o hmotnosti 70 kg při jízdě v relativně rovném terénu.
Poznámka: výdrž baterie může být ovlivněna zatížením kola (hmotnost jezdce + nákladu), převýšením (stoupáním) na trase i počasím (chlad snižuje výdrž baterie).
Převody Shimano Nexus
Tento systém řazení rychlostí je vymyšlený tak, aby bylo možné měnit rychlosti i při zastavení. Díky tomu je rozjíždění mnohem snazší, zejména s těžkým nákladem. Systém je odolný vůči nárazům, protože je plně integrovaný v náboji zadního kola, a vyžaduje pouze minimální údržbu. Ovládá se velmi snadno pomocí otočné rukojeti. POZOR! Systém funguje tak, že při přehazování rychlosti je třeba alespoň na 1 s přerušit šlapání.
Rám
Díky rámu z hliníku 6061 je kolo lehké a dynamické. Nabízíme verzi s klasickým rámem, nebo se sníženým rámem, který umožňuje pohodlnější nasedání cyklistkám i cyklistům. Hmotnost rámu: 4,6–4,8 kg, podle velikosti a typu rámu. Rám je barvený práškovou barvou v bílém matném odstínu.
Vidlice
Rekreační odpružená hliníková vidlice SUNTOUR NEX se zdvihem 63 mm tlumí nerovnosti na cestách a zajišťuje tak pohodlnější jízdu.
Brzdění
Hydraulické kotoučové brzdy Tektro.
Hliníkové brzdové páčky.
Řídítka / představec / hlavové složení
Řídítka holandského typu a stavitelný představec o průměru 25,4 mm z hliníku zajišťují pohodlný vzpřímený posed. Řídítka umožňují umístit světýlka Vioo Clip, aby kolo bylo viditelné i ze stran.
Sedlo / sedlovka
Hliníková sedlovka o průměru 28,6 mm. Široké sedlo s různou tvrdostí pěny v místech největšího tlaku na hýždě. Díky nastavitelnému zámku je možné upravit pozici sedla. Sedlová objímka o průměru 31,8 mm je utažená šroubem pro menší riziko odcizení sedla či sedlovky.
Viditelnost
Přední a zadní LED osvětlení AXA je napájeno baterií, je třeba je rozsvítit na displeji. Přední osvětlení je integrované v rámu, zadní osvětlení je integrované v zadním blatníku, aby bylo chráněné před poškozením. Intenzita svícení 20 lx. Umožňuje dosvit zadního světla na 30 m a předního na 150 m.
Zadní odrazka umístěná na nosiči.
Řazení / pedály
Náboj se 7 integrovanými rychlostmi Shimano Nexus, ovládanými otočnou rukojetí. Pastorek 19 zubů, jednopřevodník 44 zubů, hliníkové kliky 170 mm. Vzdálenost uražená na jedno šlápnutí: 3,12–7,66 m. Rychlosti je možné řadit při zastavení, což je ve městě velmi praktické. Jednopřevodník a jediný pastorek: nenáročná údržba, řetěz nepadá. Napínák řetězu kompenzuje jeho opotřebení. Zesílený řetěz KMC Z1eHX narrow EPT s antikorozní úpravou. Městské pedály z pryskyřice jsou lehčí než hliníkové.
Kola
Pláště Gum Wall s kostrou 60 TPI, 700×44 balónového typu rychle jedou a navíc tlumí nerovnosti po cestě pro pohodlnější jízdu. Ventilky typu Schrader umožňují snadné huštění i na servisních stanicích. Ideální nahuštění je mezi 3,5 a 4 bar – nejdelší dojezd a nejmenší riziko defektu. V běhounu je integrovaná nylonová výztuha vůči propíchnutí o síle 1 mm.
Reflexní pruhy zvyšují viditelnost kola.
Vybavení
Zadní nosič, přední a zadní světlo napájené baterií, přední a zadní blatník, boční stojánek, kryt řetězu.
Stojánek
Boční stojánek je přišroubovaný k rámu a je dostatečně robustní, aby udržel těžké elektrokolo a zajistil tak stabilní polohu kola při parkování. Nedokáže však udržet postavené kolo s dětskou sedačkou a dítětem uvnitř.
Kompatibilita s doplňky
Nosič s nosností 27 kg umožňuje montáž dětské sedačky a je kompatibilní s kompletní řadou brašen ELOPS. Na rámu jsou navářky na upevnění segmentového zámku, zámku na rám typu RINGLOCK a zámku na zablokování zadního kola při parkování.
Na řídítka je možné upevnit přední košík 500 12 l. Toto kolo nebylo testováno a homologováno na jízdu s vozíkem.
Jak funguje elektrická asistence?
Elektrokolo umožňuje využívat při jízdě pomoc elektromotoru, abyste se příliš nenamáhali a nezapotili. Motor je v činnosti pouze, pokud šlapete do pedálů. Zapnutý motor poskytuje asistenci do max. rychlosti 25 km/h. Jakmile přestanete šlapat, motor se vypne. Pokud nechcete asistenci využít, můžete ji kdykoli přerušit a šlapat dále jako na klasickém kole. Elektrokolo bylo testováno i na jízdu v dešti.
Jakou velikost zvolit?
Nabízíme 2 velikosti a 2 provedení rámu. S, M: 155–175 cm. Velikost L/XL: 175–195 cm. Pokud jste na pomezí dvou velikostí, větší velikost kola vám zajistí pohodlnější, vyšší posed.
Hmotnost
Včetně pedálů a baterie: Vel. M: 26,08 kg (nízký rám), 25,2 kg (vysoký rám).
Vel. L: 26,58 kg (nízký rám), 25,88 kg (vysoký rám).
Maximální nosnost
Toto kolo s elektrickou asistencí bylo schváleno podle evropské normy EN 15194 pro maximální nosnost 150 kg (kolo + uživatel + náklad).
Jak elektrokolo dobíjet?
Baterie je vyjímatelná a zabezpečená na klíč. Je možné ji nabíjet ze zásuvky přímo na kole, nebo ji vyjmout a nabíjet ji jinde. Nabíječka je proto součástí kola. Úplné nabití vybité baterie trvá 5 hodin.
Údržba / uskladnění
Li-Ion baterie by se měla dobíjet pravidelně, není vhodné čekat, až bude úplně vybitá. Pokud baterii delší dobu nepoužíváte, uložte ji se zapnutým režimem stand-by, nabitou na 80 %. Obecně je vhodné baterii dobít alespoň jednou za 3 měsíce. Baterie by se měla skladovat na suchém a teplém místě (25 °C).
Přeprava / recyklace
Baterii, která již dosloužila, můžete odevzdat do servisu v jakékoli prodejně Decathlon. Postaráme se o její odeslání k recyklaci. Je to součástí našeho ekologicky šetrného přístupu. Každá země má vlastní organizaci a partnery pro recyklaci baterií. Li-ion baterie podléhají zvláštním nařízením ohledně přepravy (lodí, letadlem). Dokument s názvem MSDS, který k baterii kola náleží, si můžete vyžádat v cyklistickém oddělení prodejny Decathlon.
Dostupnost dílů pro poprodejní servis
Elektrické díly jsou dostupné 10 let (motor, baterie, elektrické prvky, záruka retrokompatibility v případě změn).
Doporučená údržba
1) Před každým úkonem údržby na elektrickém kole (čištění, údržba mechanických nebo elektrických součástí) je nezbytně nutné vyjmout baterii a odpojit kolo od elektrického proudu. 2) Pravidelně servisujte převody (řetěz je třeba vyčistit a promazat) 3) Nepoužívejte vysokotlaký čistič.
Doporučení ke skladování
Kolo skladujte nejlépe uvnitř nebo alespoň přikryté plachtou. Také doporučujeme při delším uskladnění z kola vyjmout baterii a uložit ji na bezpečném místě při pokojové teplotě, jak je upřesněno v návodu.
Omezení
Mořské prostředí (vzduch i jemně odstřikující voda) způsobují rezivění mechanických a kovových dílů kola, proto vám doporučujeme pravidelně promazávat celé převody kola a jednou za čas hadříkem otřít řídítka, sedlovku atd., a smýt tak zbytky soli.
Koncepce
Kolo bylo navrženo a vyvinuto v Lille naším týmem inženýrů a designéru. Kolo bylo smontováno v Portugalsku.
Vzkaz vývojového týmu
„Naše první interaktivní elektrokolo je především účinnou odpovědí na riziko krádeže kola, aby se z elektrokola mohla stát skutečně trvalá alternativa vozidel se spalovacím motorem. Toto technické řešení umožňuje využívat služby, které jsou s běžným kolem nerealizovatelné. Funkce interaktivních kol se budou dále vyvíjet. Každopádně jde o „chytrá“ kola, která mohou přispět k tomu, aby bylo každodenní používání kol ve městech příjemnější, bezpečnější a praktičtější.“