Řada NCR CF
Model Neo Racer (NCR) s karbonovým rámem (CF) představuje maximálně univerzální silniční kolo, které umožňuje výkonnostní jízdu. Je součástí řady RACE a díky svému přiznaně sportovnímu charakteru se jistě zalíbí všem cyklistům, kteří hledají výkonné silniční kolo. Tohle kolo svými jízdními vlastnostmi určitě překvapí začínající i ostřílené závodníky. Kola řady NCR jsou bez ohledu na montáž kol (Tubeless nebo s duší) vybavena hydraulickými kotoučovými brzdami, které zajišťují postupné brzdění za každého počasí.
Univerzální silniční kolo
Toto kolo je ideálním společníkem pro mladé začínající závodníky (velikost XXS) nebo na první triatlony. Díky dostatečnému prostoru můžete na rám namontovat i pláště o šířce 35 mm a vyrážet na sjízdné přírodní cesty ve svém okolí.
Informace o karbonovém rámu
Rám a vidlice jsou vyrobené 100% z karbonu. Karbon zajišťuje nízkou hmotnost, dobrou tuhost a skvělou dynamiku. Vidlici z karbonu jsme zvolili proto, aby bylo řízení kola přímé a přesné.
Nalakovaný rám kola NCR CF váží 1200 g ve velikosti M, vidlice váží 413 g.
Rozměry rámu pro montáž plášťů: kolo můžete osadit až 35mm plášti s dostatečným odstupem od rámu.
Upozornění: při montáží plášťů o šířce 38 mm silně riskujete poškození laku na rámu.
Představec a řídítka
Kolo má hliníkový představec a hliníková oversize řídítka VAN RYSEL. Velikost představce se liší podle velikosti rámu: XXS: 60 mm. XS: 70 mm. S: 80 mm. M: 90 mm.
L: 100 mm, XL: 110 mm.
Šířka řídítek od osy k ose:
XXS, XS, S: 400 mm.
M, L, XL: 420 mm.
Převody Shimano
Tento model je osazen sadou Shimano TIAGRA (4700). Celková hmotnost sady ve variantě s kotoučovými brzdami je 3350 g. Tato sada zajišťuje přesnou a spolehlivou změnu rychlostí. Umožňuje také využití hydraulických kotoučových brzd. Gripy jsou tenké a kompaktní, jejich ergonomie byla optimalizována tak, aby z opěrek ruce dobře dosáhly na brzdové páčky. (Páčky přehazovačky R4720). Sada využívá nejnovější technologie Shimano, které se objevují v jejich špičkových sadách.
Řazení
Kolo má dvojpřevodník Shimano TIAGRA (FC 4700) s ozubením 48-34. Převodník s 48 zuby umožňuje šlapání ve vysokém tempu s častějším využitím řetězu ve středu kazety.
Kazeta (CS-HG500-10) s 10 rychlostmi má ozubení následující: 11-12-14-16-18-20-22-25-28-32.
Pokud chcete kazetu vyměnit, měnič je kompatibilní s největším pastorkem s max. 34 zuby. (RD 4700 GS).
Řetěz: KMC TW X10.
Délka klik podle velikosti kola: XXS/XS: 165 mm,
S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L/XL: 175 mm.
Údržba převodů
Pravidelná údržba soustavy přehazovačky a řetězu je velmi důležitá, zejména pokud často jezdíte po mokrých nebo prašných silnicích. Díky pravidelné údržbě prodloužíte životnost převodového systému kola.
Pro pravidelnou kontrolu stavu řetězu můžete využít tuto pomůcku:
https://www.decathlon.cz/p/merka-na-retez/_/R-p-120530?mc=8351086.
Životnost převodového ústrojí
Při nákupu kola a výběru přehazovačky a řetězu je důležité vzít v potaz náklady na jejich údržbu.
Níže uvádíme orientační údaje o životnosti, které závisí především na podobě údržby.
Průměrná životnost dobře udržovaného řetězu je 5 000 km.
Průměrná životnost kazety je 10 000 až 12 000 km. Při zanedbání údržby řetězu se vystavujete riziku častého padání řetězu, které může vést k poškození rámu kola.
Kotoučové brzdy
Kotoučové brzdy Shimano TIAGRA s předním i zadním kotoučem o průměru 160 mm. Brzdy Shimano TIAGRA jsou hydraulické, tzn že zajišťují výkonnější a postupnější brzdění než hydromechanické brzdy. Brzdové destičky je třeba tzv. zajet. Stačí nejprve v malé rychlosti (20 km/h) 20× postupně zabrzdit, a poté totéž zopakovat v rychlosti zhruba 30 km/h. Je třeba zajet obě brzdy. Díky tomu získají brzdové destičky lepší přilnavost ke kotouči.
Údržba hydraulických brzd
Hydraulické brzdy fungují v uzavřeném okruhu mezi brzdovou pákou a třmenem.
Utěsnění je zajištěno hadičkou.
Časem dojde ke ztrátě tlaku v hadičkách, což způsobí snížení účinnosti brzd. Když jde páčka zmáčknout příliš snadno a nebo se dotýká při zabrzdění řídítek, je potřeba systém odvzdušnit. Tato operace vyžaduje vhodné nástroje a know-how.
Upozornění a nastavení
Upozornění: nikdy nebrzděte naprázdno, pokud není brzda nasazená na kola, jinak hrozí, že se k sobě brzdové destičky přilepí.
Pokud se kotouč dotýká kola, je třeba vyrovnat kolo a brzdový třmen. Postupujte takto:
Povolte osu kola. Silně zabrzděte a současně utáhněte osu kola. Pokud se kotouč stále dotýká kola, povolte třmen brzdy a postupujte stejným způsobem. Pokud se vám problém nepodaří vyřešit, zastavte se s kolem v servisu v jakékoli prodejně Decathlon.
Kola Mavic.
Mavic Aksium, hmotnost předního kola: 926 g.
Hmotnost zadního kola: 1070 g.
24 paprsků vpředu i vzadu. Průměr 21c. Tubeless kola, ventilky jsou v balení. Přední osa 12x100, zadní osa 12x142.
Pláště Hutchinson Perf Black
Velikost: 700x28c. Po dvou letech výzkumu vyvinul tým HUTCHINSON pláště ElevenSTORM®, které odpovídají 5 funkčním kritériím pláště: přilnavost, efektivní přenos energie, dlouhou životnost, odolnost vůči proražení a pohodlí. Tento vyladěný model je určený pro cyklisty, kteří chtějí jezdit rychle a daleko. Díky výztuze Kevlar® na běhounu je velmi odolný vůči propíchnutí a má životnost přesahující 4000 km. Tubeless ready.
Tubeless nebo montáž s duší
Doporučujeme využít Tubeless ventilek, který je v balení s kolem, a vyzkoušet bezdušovou (Tubeless) montáž.
Kola v Tubeless montáži zajišťují pohodlnější jízdu a lepší výkon plášťů. Malé otvory v plášti se samy zacelí díky těsnicímu roztoku. Duši však samozřejmě využijete v opravné sadě pro případ, že v plášti vznikne tak velká díra, že ji těsnicí roztok nedokáže zacelit.
Pozice při jízdě
Hliníková sedlovka Van Rysel o průměru 27,2 mm. XS: 250 mm.
S, M, L: 350 mm.
XL: 400 mm. Sedlo Van Rysel Sport 900.
Pedály
Kolo dodáváme bez pedálů.
Jakou velikost zvolit
Při výběru velikosti se řiďte podle tabulky geometrie kola.
Pokud se nacházíte mezi dvěma velikostmi, můžete se řídit tímto: menší kolo s kratším rámem bude více vyhovovat cyklistům, kteří chtějí, aby kolo bylo reaktivní a dynamické. Naopak cyklisté, kteří preferují pohodlnější posed na dlouhé trasy, spíše ocení kolo s větším rámem.
Maximální nosnost
Toto kolo bylo testováno na maximální zatížení 110 kg (cyklista + vybavení).
Záruka
5 let na rám a 2 roky na díly.