Jak správně vybrat duši
Všechny informace (průměr a šířku) naleznete na boku pláště. Např. 20x1,60 znamená, že se jedná o plášť s průměrem 20" a šířkou 1,60". Na bočnici pláště naleznete rozměry v mm vyjádřené v mezinárodní jednotce ETRTO. Např. 40-406 znamená, že se jedná o plášť široký 40 mm a s vnitřním průměrem 406 mm (tedy přibližně 20x1,60").
Demontáž duše
Starou duši sejměte pomocí montpáky.
Kontrola před vsazením duše
Zkontrolujte stav pláště, v případě potřeby jej vyměňte.
Ujistěte se, že v plášti není zaražen nějaký předmět, který mohl defekt způsobit a mohl by opravenou duši opět poškodit.
Zkontrolujte stav pásky v ráfku. I malá trhlina může způsobit defekt. Ujistěte se, že ráfek nemá žádné poškození, které by mohlo způsobit defekt duše.
Vsazení duše do pláště
Nejdříve se podívejte na naše video.
Duši mírně nahustěte, abyste předešli jejímu propíchnutí. Prostrčte ventilek otvorem v ráfku, zkontrolujte kompatibilitu ventilku s ráfkem.
Umístěte duši po celém obvodu kola a zatlačte ji do ráfku.
Při montáži dejte pozor, abyste duši nepropíchli.
Obutí pláště
Plášť začněte nasazovat v místě, kde se nachází ventilek.
Skončete na druhé straně, než je ventilek, předejdete tím poškození duše. Plášť nikdy nenasazujte pomocí šroubováku ani montpáky, hrozí propíchnutí duše.
Nahuštění pláště
Plášť hustěte opatrně, na tlak doporučený výrobcem (vyznačeno na boku pláště v jednotkách psi či v barech, 1 bar = 14,51 PSI).
Během huštění pravidelně kontrolujte správné umístění pláště.
Doporučení
Před každou vyjížďkou kontrolujte stav pláště, případně jej dohustěte, předejdete tak defektu a zlepšíte jízdní vlastnosti kola.